کارگاه آموزش و انتقال تجربه《کار با کودکان در شرایط بحران》در اهواز

کانون پرورش فکری هم‌زمان با بحران سیل در استان خوزستان کارگاه آموزش و انتقال تجربه《کار با کودکان در شرایط بحران》 را در اهواز برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، کارگاه آموزش و انتقال تجربه《کار با کودکان در شرایط بحران》 بعدازظهر جمعه سی‌ام فروردین ماه ۱۳۹۸ با حضور شَری نجفی نویسنده کتاب کودک و نوجوان و مدیرعامل انجمن یاری کودکان در معرض خطر،  امیر سهرابی پژوهش‌گر و مدیر موزه عروسک و اسباب بازی کاشان، مدیرکل، جمعی از مربیان و کارشناسان کانون خوزستان و تعدادی از داوطلبان مردمی در مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک اهواز برگزار شد. 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در مراسم آغاز به کار کارگاه آموزش و انتقال تجربه《کار با کودکان در شرایط بحران》در اهواز گفت: توجه به کودکان به‌عنوان سرمایه‌های اجتماعی در شرایط بحران ضرورتی قطعی است.
وحید کیانی افزود: کودکان در شرایط بحران به مراتب ترسخورده و آسیب پذیرتر می شوند ‌که این شرایط نوعی سردرگمی و نگرانی ِ مبهم را در آنها بوجود می آورد و ما بر اساس تعهد انسانی و مسئولیت اجتماعی می بایست برنامه ریزی لازم برای برون رفت بچه ها به واسطه‌ی اجرای برنامه‌های متفاوت و موثر فرهنگی و اجتماعی را فراهم کنیم.
در ادامه این کارگاه مدرسان این نشست با گروه‌بندی شرکت کنندگان به بررسی موضوع های تاثیر بحران بر کودکان، ترس از تکرار واقعه، دلایل بالا رفتن اضطراب، ابهام و سردرگمی و عدم احساس امنیت، واکنش سکوت یا پرخاشگری نسبت به واقعیت، کم تابی خانواده و احتمال رفتارهای پر خشونت و انتقال به کودکان پرداختند.
گفتنی است: مربیان و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان از آغاز بحران سیل در این استان در قالب طرح امداد فرهنگی «پیک امید» با حضور در محل اسکان خانواده‌های سیل‌زده‌ در شوشتر، الهایی، حمیدیه، سوسنگرد، هویزه، کارون، ملاثانی، ویس، دارخوین و اهواز  اقدام با هدف تقویت روحیه‌ی امید و ارتقا آرامش روانی کودکان در شرایط سخت و بحرانی به اجرای برنامه های فرهنگی و هنری واهدا کتاب به کودکان و نوجوانان کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =