قصه‌گویی تکنیک و فن مناسب برای تبادل فرهنگی و آموزه‌های بنیادی در جامعه

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان در اولین مهرواره مراکز فرهنگی‌هنری حوزه‌ی یک کانون گلستان، قصه‌گویی را تکنیک و فن مناسب برای تبادل فرهنگی و آموزه‌های بنیادی در جامعه عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان، محبوبه رجب‌نسب با بیان این مطلب ضمن قدردانی از تلاش کارشناسان و هم‌راهی مربی‌مسوولان و مربیان کانون گلستان در پیش‌بینی برنامه‌های فرآیند محور مهرواره‌های قصه‌گویی در سال ۹۸ اظهار امیدواری کرد که با تشکیل دو کارگروه قصه‌گویی در حوزه‌های یک و دو کانون، با هدف ارتقای مهارت‌های اعضا و مربیان و برنامه ریزی مدون، به بهبود فرآیند قصه‌گویی منتهی شود.

وی افزود: قصه‌گویی ابزار و تکنیک مناسبی برای تبادل فرهنگی و آموزه‌های بنیادی در جامعه است و ما را به هدف اصلی کانون که همان تمرین خوب زندگی کردن است نزدیک می‌کند.

مدیرکل کانون گلستان با اشاره به این مطلب که در حال انجام تمهیدات لازم برای میزبانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کشور در استان گلستان هستیم، بیان کرد: سال‌های متوالی است که اقوام بی‌شماری از سراسر کشور در این استان به مهر و دوستی در کنار یک‌دیگر زندگی می‌کنند و این ظرفیت بسیار ارزشمندی برای معرفی رنگین‌کمان اقوام گلستانی در قالب قصه‌ و قصه‌گویی است.

رجب‌نسب در بخشی دیگر از سخنان خود از امدادرسانی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از همان روزهای اول عید باستانی نوروز به خانواده‌های مناطق سیل‌زده سخن گفته و تصریح کرد: مربیان کانون گلستان در مشارکتی خودجوش همراه با مردم هم‌دل و باصفای گلستانی در کنار خانواده‌های سیل‌زده از همان روزهای اول حضور داشته و هم‌چنان در قالب فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی به امدادرسانی به کودکان و نوجوانان پرداخته و سعی بر نشاندن گل لبخند برلبان این عزیزان دارند.

این مقام مسوول فرهنگی با اشاره به واقعه سیل اخیر در استان گلستان و نمایان شدن بسیاری از ایثارگری‌ها و فداکاری‌های ارزشمند و ماندگار در لابه‌لای حمایت‌های مادی و معنوی مردم و مسوولان، پیشنهاد کرد تا کودکان و نوجوانان، پدران و مادران و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های علاقه‌مند به مقوله قصه‌گویی به روایت بخشی از تلخی و شیرینی‌های این روزها در قالب قصه بپردازند و خود را آماده حضور برای شرکت در مهرواره‌های مختلف کانون کنند.

اولین مهرواره قصه‌گویی ویژه‌ی نوجوانان ۱۴ تا ۱۸ ساله‌ی مراکز فرهنگی‌هنری حوزه‌ی یک کانون گلستان با روایت قصه‌های «رستم و سهراب»، «آقای سیل»، «این همه تلق و ملق»، «جلسه در جاکفشی»، «کلوچه‌های خدا»، «آخرین نفری نباش که کمک می‌کنی»، «پنیرک»، «سیلی که گذشت»، «نقاشان رومی و چینی»، «گلدان خالی»، «روباه کوچولو»، «گرفالو» و «دست‌هایم را بگیرند به جای پاهایم» و اجرای نمایش عروسک برفی با نقش‌آفرینی نوجوانان گرگانی در لابه‌لای قصه‌ها به کار خود پایان داد.

گفتنی از تمامی شرکت‌کنندگان در این مهرواره با اهدای لوح تقدیری از سوی مدیرکل کانون گلستان تجلیل شد.

قرار است دومین مهرواره قصه‌گویی ویژه‌ی نوجوانان مراکز فرهنگی‌هنری حوزه‌ی دو کانون گلستان در روز پنج‌شنبه مورخ ۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری در کانون پرورش فکری شهرستان دلند برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =