شمیم گُل نرگس، در مراکز کانون گیلان شامه‌نواز شد

مربیان و اعضای کانون استان گیلان با اجرای ویژه‌برنامه‌هایی هدف‌مند، میلاد منجی عالم بشریت، امام زمان(عج) را جشن‌گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، دل‌انگیزی تقارن بهار امسال با اعیاد شعبانیه، در «جشن میلاد موعود منتظر» مراکز فرهنگی هنری کانون استان گیلان متبلور شد و در این میان مربیان، با بهره‌گیری از آموزه‌های اسلامی و به‌منظور ترویج هرچه‌بیش‌تر فرهنگ مهدویت درجامعه، زادروز خجسته حضرت ولی‌عضر(عج) را با اجرای فعالیت‌های هدف‌مند فرهنگی، ادبی و هنری گرامی‌داشتند.

بر همین اساس، مرکز فرهنگی هنری تالش به بهانه‌ی طراوت این میلاد خجسته و با دعوت از دانش‌آموزان مدارس، میزبان این جشن فرخنده‌شد.

معرفی شخصیت امام زمان(عج) برای کودکان و نوجوانان، خوانش شعر و قصه‌گویی از زندگی گُهربار مادر حضرت موعود منتظران و اجرای مسابقه ادبی با موضوع«دل‌نوشته‌ای برای چهاردهمین معصوم»، از برنامه‌های مربیان در این ویژه‌برنامه بود که با اجرای نمایش خلاق از سوی اعضا و برپایی کارگاه کاردستی آموزش« پروانه‌های کاغذی»همراه‌شد.

مرکز فرهنگی هنری کومله نیز به‌منظور پرورش حس دینی اعضا و آشناسازی هرچه‌بیش‌تر آنان با مناسبت‌های مذهبی، «جشن گُل نرگس» را با همراهی اعضای کودک و نوجوان برگزارکرد.

در این ویژه‌برنامه، مربیان به معرفی وقایع و ایام، برپایی کارگاه بحث آزاد با موضوع «وظایف مسلمانان در زمان غیبت»، برگزاری کارگاه آموزش کاردستی  و آماده‌سازی «گُل نرگس» پرداختند.

  مولودی خوانی و هم‌خوانی دعای فرج نیز از جمله برنامه‌های مرکز فرهنگی هنری کومله در جشن میلاد صاحب‌الزمان (عج) به شمارمی‌رفت.

مرکز فرهنگی هنری کانون شفت نیز با ویژه‌برنامه «طلوع آخرین ستاره» به استقبال جشن میلاد حضرت صاحب‌الامر(عج) رفت.

این ویژه‌برنامه با حضور جمعی از اعضای کودک و نوجوانان این مجموعه‌ی فرهنگی برگزارشد و با فعالیت‌های متنوعی چون: معرفی شخصیت امام زمان(عج)، شعرخوانی، قصه‌گویی، اجرای مسابقه‌ی حضوری همراه‌بود.

مرکز شماره ۲ کانون بندرانزلی هم به‌مناسبت میلاد فرخنده امام مهربانی‌ها، ویژه‌برنامه‌ای را با همراهی اعضا و خانواده‌ها برگزارکرد.

معرفی شخصیت امام زمان(عج)، بیان احادیثی در ارتباط با چهاردهمین معصوم و هم‌چنین، خوانش‌شعر،  قصه‌گویی با بهره‌گیری از کتاب«چهارده قصه آسمانی» و پذیرایی از حاضران، دیگر برنامه‌های جشن میلاد حضرت‌ولی‌عصر(عج) در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان بندرانزلی محسوب‌می‌شد.

به‌همین مناسبت، مرکز فرهنگی هنری آستانه اشرفیه با ویژه‌برنامه«بربال پروانه‌ها»، معدی موعود(عج)  را جشن‌گرفت.

این ویژه‌برنامه با حضور اعضای نوجوان صورت‌گرفت و طی آن مربیان به معرفی شخصیت امام زمان و بیان احادیثی در ارتباط با منجی عالم بشریت(عج) پرداختند.

معرفی کتاب درباره زندگانی و جایگاه آن امام همام در هدایت بشریت، برپایی کارگاه آموزش کاردستی، نمایش فیلم و برگزاری کارگاه ادبی با موضوع نامه‌ای به حضرت  ولی‌عصر (عج) از دیگر برنامه‌های این مرکز فرهنگی هنری بود که با همراهی اعضای نوجوان صورت‌گرفت.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فومن نیز «جشن موعود» را با همکاری شهرداری و شورای اسلامی در تالار شهید بهشتی این شهرستان برگزارکرد.

آشناسازی هرچه‌بیش‌تر مخاطبان با حضرت ولی‌عصر(عج) و شاهنامه‌خوانی اعضای این مرکز فرهنگی هنری از برنامه‌های این روز بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =