حراست در کانون باید مبتنی بر اصول مدیریت دانایی باشد

مدیر دفتر مرکزی حراست کانون در آیین معارفه مسئول حراست خراسان رضوی بر لزوم رعایت اصول مدیریت دانایی در تمام مجموعه‌ها به ویژه حراست تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، قاسم تنها مدیر دفتر مرکزی حراست در آیین معارفه مسئول حراست استان به آشنایی افراد با شالوده‌ها و مولفه‌های فرهنگی تاکید کرد و افزود: ما در عصری زندگی می‌کنیم که جوامع بشری با مشکلات فراوانی در حوزه اجتماعی، زیست‌محیطی، امنیتی و اقتصادی در سطح جهانی رو به رو است و یکی از عوامل اثرگذار در برطرف شدن این مشکلات، توجه ویژه به فرهنگ جوامع است و ما با نگاه فرهنگی می‌توانیم آلام و دردهای بشریت را با سهولت بیشتر برطرف سازیم.

قاسم تنها ضمن اشاره به انقلاب‌های جهانی چون انقلاب کشاورزی، صنعتی و تکنولوژی گفت: در انقلاب سوم که تلاش می‌شود ما را به سوی یگانگی رفتار هدایت کنند و فرهنگ‌های کوچکتر را در فرهنگ‌های غنی ذوب کنند، بایستی در مقابل این تهدید هوشیار باشیم و از فرهنگ خود به خوبی دفاع کنیم. ما باید با مولفه‌هایی چون اشاعه فرهنگ، هویت فرهنگی، تبادل فرهنگ و فرهنگ‌پذیری در حوزه تمدنی به گونه‌ای رفتار کنیم که بتوانیم فرهنگ خود را گسترش دهیم نه تنها به دنبال اقتباس فرهنگ باشیم.

مدیر دفتر مرکزی حراست در بخشی از سخنان خود با اشاره به تعریف دقیق مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) از کانون گفت: شما رسالت پیامبرگونه‌ای در تربیت، آموزش و پرورش نسل آینده دارید تا حدی که رهبر فرزانه انقلاب در بیانات خود به اهمیت کانون اشاره کرده و بخش مهمی از تولید فرهنگی کشور را به کانون مرتبط دانستند، پس بیایید قدر کار و جایگاه خود را بدانید و با نیت رضایت‌مندی باریتعالی در این مسیر گام بردارید و با رفتار صحیح و کلام محبت‌آمیز اعتماد مردم را به عنوان یک سرمایه بزرگ اجتماعی جلب نماید.

قاسم تنها به رابطه دوسویه امنیت پایدار و فرهنگ پیشرو اشاره کرد و گفت: ما باید تلاقی مشترک از رفتارها، آداب و رسوم و هنجارها با یکدیگر داشته باشیم تا بتوانیم در یک مرز جغرافیایی در صلح و آرامش زندگی کنیم. همکاران ما در کانون به عنوان یک نهاد فرهنگی، مهمترین سرمایه ما محسوب می‌شوند و اینجا دیگر یک حراست سنتی و کلاسیک به کار نمی‌آید بلکه باید رفتار ما بر مبنای اصول مدیریت دانایی باشد و با قدرت تفکر و تجزیه و تحلیل صحیح مسائل، چالش‌های پیش‌رو را برطرف کنیم.  

مشاور مدیرعامل و مدیر دفتر مرکزی حراست در پایان سخنان خود خطاب به مسئول حراست استان، از او خواست در رفتار با همکاران خود انصاف را سرلوحه کار خود قرار دهد و خوبی‌ها و نقاط مثبت رفتار آنان را پررنگ و با شناخت دقیق ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در مجموعه نسبت به سایرین واقع‌بین بوده و از قضاوت خودداری نماید.

داشتن مدیریت اقتضایی، ارتباط چهره به چهره با همکاران، شناسایی و رفع گلوگاه‌های تخلف، توجه به رضایت خدا در انجام امور، اعتقاد بر پیشگیری از جرائم به جای مچ‌گیری از دیگر مواردی بود که قاسم تنها به مسئول حراست استان خراسان رضوی توصیه کرد.

قائم مقام مدیرکل حراست استان نیز در این مراسم در تاکید بر جایگاه ویژه فرهنگ و میزان تاثیرگذاری آن در لایه‌های دیگر جامعه، به تبیین سخن حضرت امام(ره) در صحیفه نور پرداخت و گفت: فرهنگ هر جامعه والاترین عنصری است که در موجودیت هر جامعه دخالت دارد و با انحراف فرهنگ هر چند جامعه در ابعاد دیگر چون اقتصاد، سیاست و نظامی قدرتمند و قوی باشد باز هم جامعه‌ای پوچ و میان‌تهی است و این ساده اندیشی است که گمان شود با وابستگی فرهنگ، استقلال در سایر حوزه‌ها ایجاد می‌شود.

او همچنین در ادامه به سه ویژگی متقین از منظر امیرالمومنین اشاره کرد و گفت: اخلاص در عمل، کوتاه کردن آرزوها و خواسته‌های دنیوی و استفاده از فرصت‌هایی که در اختیار داریم سه خصلت متقین است و  انتظار می‌رود مسئول حراست استان با تلاش مجدانه و مسئولانه بیش از پیش از ارزش‌های معنوی و مادی نظام و انقلاب اسلامی صیانت کرده و با ایجاد محیط امن و آرام و شناسایی آسیب‌ها و تهدیدها، فضای مناسب برای خدمات رسانی شایسته به جامعه هدف فراهم آورد.

تقویت حوزه ساختاری حراست در کانون برای شناسایی بیشتر جامعه مخاطب و ایجاد زیرساخت‌های لازم از دیگر مواردی بود که قائم مقام مدیرکل حراست خراسان رضوی در این مراسم بدان پرداخت.

گفتنی است آیین معارفه مسئول حراست استان در روز شنبه ۳۱فروردین‌ماه۱۳۹۸ با حضور مسئولان حراست استان و جمعی از کارشناسان و مربیان کانونی در مرکز فرهنگی هنری شماره۴ کانون مشهد برگزار شد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =