فرهنگ دینی پیشرو به کودکان و نوجوانان عرضه‌شود

نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه شهر رشت در دیدار با کارکنان کانون پرورش فکری و کانون زبان، بر ضرورت‌ عرضه‌ فرهنگ دینی پیشرو به کودکان و آشناسازی آنان با نقطه‌های روشن انقلاب اسلامی تاکیدکرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی طی این دیدار که صبح امروز و  در ادامه‌ نشست‌های سالانه کارکنان کانون با صاحبان خرد و اندیشه و به‌منظور بهره‌گیری از رهنمودهای سازنده آنان در مسیر افزایش‌گستره‌ی فعالیت‌های فرهنگی صورت‌گرفت، از ظرفیت‌های گسترده کانون پرورش فکری سخن‌گفت و لزوم بهره‌گیری افزون‌تر از قابلیت‌های مربیان آن را در مأنوس‌سازی هرچه بیش‌تر آینده‌سازان با فرهنگ دینی پیشرو و آشنایی با  نقطه‌های نورانی انقلاب اسلامی مورد تاکید قرارداد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان در تشریح سخنان خود افزود: جایگاه و نقش معلم و مربی در شکل‌گیری شخصیت کودک و نوجوان مهم است و از این رو، ایجاد نشاط و تنوع‌بخشی به فعالیت‌ها می‌تواند در جذب مخاطب و انتقال آموزه‌ها تاثیرگذارباشد.

تبیین پیام رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) در ارتباط با گام دوم انقلاب، از بخش‌های محوری سخنان امام جمعه شهر رشت در این دیدار بود و وی با تاکید ‌بر این موضوع که آینده‌سازان ایران اسلامی همواره هدف نحله‌های فرهنگی دشمنان انقلاب به‌شمارمی‌روند، اظهارداشت: این نسل تشنه‌ی شنیدن حرفهای بکر است و با توجه به روحیه‌ی مختص به خود، می بایست مورد توجه ویژه فعالان عرصه‌ی فرهنگ قرارگیرند.

وی در این ارتباط توضیح‌داد: مقابله با ترفند دشمنان در ارایه‌ی تصویری تاریک از گذشته و خاکستری از  آینده‌ی روشن انقلاب اسلامی، به‌تصویرکشیدن روند روبه ‌رشد این نظام مردمی و نمایاندن نقطه‌های نورانی آن در مقایسه با دیگر کشورها، از اهم اموری است که باید در فعالیت‌های  فرهنگی و فرهنگ‌سازی مورد توجه قرارداشته‌باشد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان دراین میان، تقویت فرهنگ مطالعه را گامی در همین مسیر دانست و با بیان‌این‌که برای فرهنگ‌سازی بایستی ازخودمان آغازکنیم، افزود: «زمانی می‌توانیم موثر عمل‌کنیم که خودمان متأثر از کتاب و کتاب‌خوانی باشیم.»

ضرورت استعدادیابی و نخبه‌پروری، ازدیگر موضوع‌های موردتوجه آیت الله فلاحتی بود و وی با تاکید بر این نکته که مدیریت علمی و سمت و سو بخشی به توان‌مندی کودکان و نوجوانان، نقشی اساسی در توسعه‌ی همه‌جانبه‌ی جامعه ‌دارد، تصریح‌کرد: هنگامی که این تلاش‌ها با مدیریت زمان، بهره‌گیری از فرصت‌ها و عملیاتی‌کردن طرح‌ها همراه‌شود، می‌تواند اثربخش و تاثیرگذار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان بخش دیگری از سخنان خود را به فعالیت‌های کانون زبان و اهمیت فراگیری زبان‌ عربی و دیگر زبان‌ها اختصاص‌داد و با مهم ارزیابی‌کردن تلاش‌های کانون پرورش فکری و کانون زبان ایران، خواستار برگزاری نشست‌های فصلی با کارکنان و اعضای آن شد.

مدیر کل کانون استان گیلان نیز در این نشست ضمن تبریک ایام شعبانیه، به ارایه‌ی گزارشی از فعالیت‌های این مجموعه‌ی فرهنگی پرداخت و ضمن چراغ‌راه توصیف‌کردن سخنان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر رشت گفت: کانون به عنوان یک نهاد تخصصی فعال در حوزه‌ی کودک و نوجوان نیازمند بهره‌گیری از ایده های نو و سازنده‌است.

اسفندیارضیائی در ادامه سخنان خود اساس شکل‌گیری و اولویت‌های کانون را مورد توجه قرارداد و با بیان این‌که کشف و پرورش استعدادهای مخاطبان با تکیه بر اعتماد جامعه، از رسالت‌های این نهاد فرهنگی است افزود: نگاه دینی و ارایه‌ی خدمات فرهنگی موثر به مخاطبان، رویکرد مثبت  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پس از پیروزی انقلاب اسلامی محسوب‌می‌شود.

این مدیر فرهنگی در همین‌حال مبنای فعالیت‌های کانون را حرکت در مسیر توصیه‌های رهبر انقلاب اسلامی(مدظله العالی) عنوان‌کرد و با اشاره به جایگاه کتاب و کتاب‌خوانی در فعالیت‌های آن اظهارکرد: افزایش مراکز فرهنگی هنری ثابت، سیار شهری و روستایی، کتاب‌خانه‌های پستی و راه‌اندازی مرکز فراگیر ( ویژه کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه)، از جمله دست‌آوردهای سال‌های اخیر این دستگاه کودک ونوجوان محور است.

ضیائی درهمین‌حال، تعامل گسترده با دستگاه‌های اجرایی جهت صیانت از حقوق کودکان، همراه‌سازی خانواده‌ها با فعالیت‌های کانون و تخصصی‌سازی مراکز فرهنگی هنری، استقبال گسترده مخاطبان از کارگاه‌های مربیان مراکز، تثبیت جایگاه‌این مجموعه در حوزه‌ی قصه‌گویی، کتاب‌خوانی و توجه ویژه به آشناسازی نسل‌کودک و نوجوان با دست‌آوردهای هشت‌سال دفاع‌مقدس را ازجمله موفقیت‌های کانون گیلان در سال گذشته برشمرد.

او هم‌چنین افزایش گستره‌ی فعالیت‌های کانون زبان و آموزش زبان‌های مختلف به زبان‌آموزان را دست‌آوردی مهم‌ ارزیابی‌کرد ودرعین‌حال، ارایه‌ی خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان مناطق کم‌برخوردارشهری و روستایی را از دیگر موفقیت‌ها خواند.

بخش پایانی سخنان ضیائی نیز به اولویت‌های کانون در سال ۱۳۹۸ اختصاص داشت و وی ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، واگذاری مسوولیت‌ها به جوانان و نوجوانان و هم‌چنین، بهره‌گیری از دیدگاه‌های سازنده و هم‌افزایی با دستگاه‌های اجرایی را از اولویت‌های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در سال جاری عنوان‌کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =