کد خبر: 287461
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
بازدید 853
گرامی‌داشت روز جهانی زمین پاک در کانون سمنان

اعضا و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان سمنان روز جهانی زمین پاک را گرامی داشتند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، هم‌زمان با هفته‌ی سلامت و روز جهانی زمین پاک، فعالیت‌های متنوعی از سوی مربیان کانون پرورش فکری برای کودکان و نوجوانان اجرا شد.

بر اساس این گزارش، ثمانه رحیمی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون میامی از برگزاری ویژه‌برنامه‌ای با مشارکت اداره محیط زیست این شهرستان برای ۲۰۰ عضو کودک و ۳۰ عضو نوجوان طرح «کانون، مهارت، زندگی» در محل مدرسه شهید طاهری خبر داد و گفت: هدف از اجرای این برنامه، دوستی با طبیعت و تلاش در حفظ و سرسبزی و طراوت آن بود.

رحیمی در این برنامه، ضمن آشنایی اعضا با زباله و چرایی تفکیک آن درخصوص رفتار انسان‌ها با محیط اطراف و نقش آنها در آلودگی محیط زیست و راهکارهای آن به بحث و گفت‌وگو با اعضا پرداخت.

وی هم‌چنین اظهار داشت: با همکاری مربیان کانون پرورش فکری و دانش‌آموزان، محوطه باغ مدرسه باهنر با شعار «من یک دوستدار طبیعت هستم»، پاک‌سازی شد.

گلنساء شاهی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون سمنان گفت: در روز جهانی زمین پاک با دعوت از کارشناس اداره منابع طبیعی، فعالیت‌های متنوعی در قالب معرفی و روخوانی کتاب، حدیث و بحث آزاد برای اعضای نوجوان طرح «کانون، مهارت، زندگی» اجرا شد.

محبوبه حیدریان مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون مهدی‌شهر نیز اظهار داشت: به مناسبت روز جهانی زمین پاک از سوی اداره منابع طبیعی شهرستان از ۳۱ دانش‌آموز مدرسه سعدالدین عضو طرح «کانون، مهارت، زندگی» دعوت شد تا به‌عنوان «دوستدار طبیعت» در برنامه پاک‌سازی پارک جنگلی طالب‌آباد شرکت کنند.

حیدریان هدف از اجرای این برنامه را تجدید پیمان با زمین و حفاظت از آن، عنوان و خاطرنشان کرد: روز جهانی زمین پاک بایست به جنبش همگانی برای آگاهی بیش‌تر و اقدام مسئولانه برای حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست تبدیل شود.

وی در ادامه افزود: پس از سخنان حمیدرضا عبدوس رئیس اداره منابع طبیعی درباره‌ی روز زمین پاک، اعضا و مربیان به پاک‌سازی مسیر پارک تا اداره منابع طبیعی پرداختند و در پایان با صبحانه سالم پذیرایی شدند.

گفتنی است؛ عبدوس از اعضا خواست تا گزارش روز جهانی زمین پاک را نوشته و به اداره منابع طبیعی بفرستند و قول داد تا به پنج عضو برتر، هدیه‌ای به رسم یادبود تقدیم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =