کد خبر: 287504
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹
روز زمین پاک در مراکز فرهنگی و هنری کانون مازندران

گرامی‌داشت روز زمین پاک درمراکز فرهنگی و هنری چالوس، نوشهر و نور

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، روز جهانی زمین پاک هر ساله در 22 آوریل مصادف با 2 اردیبهشت در تمام دنیا برگزار و به همه مردم روی زمین یادآوری می شود که نباید سیاره خود "زمین" را فراموش کنند و به فکر حفظ آن باشند.

مراکز فرهنگی و هنری کانون‌های شماره یک و  2چالوس، نوشهر و نور هم  در این روز به منظور ایجاد آگاهی به اعضای خود و نیز سپاسگزاری از مواهب زمین و منابع و ذخایر طبیعی آن با اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی این مناسبت را گرامی داشتند.

مرکز شماره دو چالوس نیز، برنامه ای با همکاری این مرکز و اداره محیط زیست شهرستان و حضور دانش آموزان و اعضا اجرا شد.

این برنامه که با حضور کارشناسان محیط زیست  همراه بود؛ در مورد زباله های تجدید پذیر و تجدید ناپذیر و انواع زباله ها و نقش انسان در طبیعت صحبت شد.

اجرای مسابقه توسط  مربیان کانون  و ساخت کاردستی با مجلات و نمایش فیلم و اهدا جایزه به بچه ها از دیگر برنامه‌های این مناسبت بود.

 در مرکز شماره یک چالوس هم که با حضور دانش آموزان پایه چهارم و پنجم مدرسه تربیت  و اعضا صورت پذیرفت؛ اعضا به ساخت ماکت کره زمین  و نقاشی با موضوع حفظ زمین  پرداختند.

مربیان مرکز و کارشناس اداره محیط زیست این شهرستان  نیز با آشنا کردن دانش آموزان با نحوه حفاظت از زمین و حفظ محیط زیست تلاش داشتند تا اهمیت زمین پاک را برای اعضا تشریح نمایند.

در ادامه برنامه کارشناس محیط زیست به پرسش‌های حاضران پاسخ داد .

در همین روز، کانون نوشهر میزبان اعضا و دانش آموزان ابتدایی یکی از مدارس شهرستان بود.

این برنامه هم با حضور کارشناس اداره محیط زیست نوشهر به؛ چگونگی حفظ محیط زیست و پاک نگاه داشتن زمین پرداخت و کارشناس مربوطه  توضیحاتی ارایه نمود.

در ادامه مربیان مرکز نیز فیلمی در این ارتباط را برای اعضا پخش نموده و در پایان اعضا از توضیحات مربیان و فیلم دیده شده مطلب نوشته و نقاشی کشیدند.

اما در مرکز فرهنگی و هنری نور اعضا به انجام فعالیت‌های متونع فرهنگی، هنری و ادبی با محوریت زمین پاک پرداختند   و با برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع حفظ زمین، با نحوه حفاظت از زمین و حفظ محیط زیست آشنا شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =