امضای تفاهم‌نامه همکاری کانون با انتشارات صلح چین

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و انتشارات صلح از کشور چین در سی‌ودومین نمایشگاه‌ بین‌المللی کتاب تهران تفاهم‌نامه‌ی همکاری امضا کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد رهنما مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون و لین ‌یونLin Yun  رییس انتشارات صلح چین China Peace Publishing House  در بخش برنامه‌های مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه که به کشور چین اختصاص یافته است، این تفاهم‌نامه‌ی همکاری را امضا کردند.

بر اساس این تفاهم‌نامه دو موسسه از این پس به شکل گسترده‌تری در زمینه خرید و فروش حق‌نشر کتاب و دیگر آثار خود فعالیت خواهند داشت.

حامد رهنما مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون در آیین امضای تفاهم‌نامه‌ی همکاری با انتشارات صلح چین گفت: کانون از پیشتازان رعایت حق‌نشر (کپی رایت) در ایران است و تاکنون بیش از 200 عنوان کتاب از ناشران خارجی خریداری و بیش از 400 عنوان نیز به آن‌ها فروخته است.

وی هم‌چنین در ابتدای سخنان خود در این مراسم بخش‌های مختلف کانون را معرفی و گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این مجموعه‌ی فرهنگی در ایران ارایه کرد.

رهنما گفت: کانون موسسه‌ای چند منظوره است که از سال 1344 (1965) فعالیت خود را با چاپ کتاب برای کودکان و نوجوانان آغاز کرد و در حال حاضر دارای 1012 مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار و پستی در سراسر ایران است که خدمات فرهنگی به بچه‌ها ارایه می‌دهند.

وی افزود کتاب‌های کانون در موضوع‌های مختلف علمی، داستان، شعر، کاردستی و کتاب‌های مرجع برای کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها منتشر می‌شود هم‌چنین تولید فیلم و پویانمایی، تئاتر، سرگرمی، موسیقی و... و برگزاری رویدادهای مختلف ملی و بین‌المللی از جمله مسابقه نقاشی، جشنواره بین‌المللی پویانمایی، قصه‌گویی و هفته‌ی ملی کودک برای این گروه‌های سنی از دیگر فعالیت‌های کانون است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون در پایان با اشاره به حضور ایران به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب پکن سال 2016 که زمینه‌ساز همکاری گسترده‌تر ایران و چین شد اظهار امیدواری کرد این دوره از نمایشگاه کتاب تهران نیز باعث شود این تعامل‌ها با قوت و قدرت بیشتری ادامه یابد.

در این آیین هم‌چنین لین ‌یونLin Yun  رییس انتشارات صلح چین نیز در سخنان کوتاهی گفت:China Peace Publishing House زیر مجموعه Jiangxi Publishing Group در کشور چین است که در سال 1993 تاسیس شده است و بیش از 130 شرکت تابعه  و 10هزار کارمند دارد.

این انتشارات در سال 1985 تاسیس شد و به چاپ کتاب برای کودکان و نوجوانان برای گروه‌های سنی تا 18 سالگی فعالیت می‌کند و هرساله 300 عنوان کتاب جدید و 600 عنوان کتاب تجدید چاپ می‌کند.

این تفاهم‌نامه به منظور معرفی هر چه بیشتر و بهتر کتاب‌های ایرانی به کودکان چینی و گسترش تعامل و همکاری‌های دو جانبه روز 4 اردیبهشت در سی‌و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به امضا رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =