نماینده مجلس شورای اسلامی: فعالیت‌های کانون، مهمترین اثر تربیتی را بر روی کودکان دارد

جلسه شورای فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه با حضور نماینده مجلس شورای اسلامی و مسولان مختلف اداره‌های مختلف شهرستان صحنه در مرکز فرهنگی و هنری شماره دو کانون پرورش فکری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، جلسه شورای فرهنگی این اداره کل با حضور کلیه اعضا در مرکز فرهنگی و هنری شماره دو کانون پرورش فکری شهرستان صحنه برگزار شد.

در این جلسه که صبح روز یکشنبه هشتم اردیبهشت 1398 برگزار شد، «حسن سلیمانی»، نماینده مردم شهرهای کنگاور، هرسین و صحنه در مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان میهمان ویژه حضور داشت.

جلسه شورای فرهنگی با پخش قرآن و سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران شروع شد.

در ابتدای جلسه، مهناز فتاحی، مدیرکل کانون استان کرمانشاه ضمن عرض خوشآمدگویی به اعضا و میهمانان جلسه، به تشریح فعالیت‌های کانون پرورش فکری در سال‌های گذشته و به صورت ویژه در بخش امدادفرهنگی پرداخت.

فتاحی همچنین به فعالیت های فرهنگی شاخصی نظیر: شادپیمایی عروسک‌ها پرداخت و اظهار امیدواری کرد که در سال 1398 با حمایت مسوولین استان برنامه های کلان فرهنگی کانون استان کرمانشاه برای کودکان و نوجوانان با وسعت و برجستگی بیشتری برگزار شود.

در ادامه جلسه، «حسن سلیمانی»، نماینده شهرهای شرق استان کرمانشاه به سخنرانی پرداخت.

 سلیمانی با اشاره به فعالیت‌های گوناگون کانون پرورش فکری، این فعالیت‌ها را چشمگیر و برای ارتقای سطح سلامت فکری و اندیشه کودکان و نوجوانان مهم عنوان کرد.

او همچنین افزود: مربیانی که در کانون پرورش فکری در حال فعالیت و خدمت هستند، به عنوان نماینده نیروهای معتقد در تعلیم و تربیت محسوب می‌شوند.

این نماینده مجلس با مهم دانستن کارکردهای تربیتی بر روی کودکان، وظیفه مربیان کانون را در تربیت صحیح رفتاری آنان مهم دانست و افزود: اینکه چگونه کودک پرخاشگر نباشد، اجتماع خواه باشد،  آزار رسان نباشد، نیازهایش را چگونه برطرف کند، و...این مسایل و موضوع‌ها با تربیت و رفتار صحیح از سوی همکاران کانون میسر می‌شود.

سلیمانی خطاب به مربیان کانون افزود: شما مربیان کانون در مراکز با کودکان پاکی سروکار دارید که به مثابه زمین کشت هستند.. شما با یک زمین مستعد روبه رو هستید که آمادگی قابلیت کشت را هم دارد.

سلیمانی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه کودک را باید پرهیز از هرچیز بد و گرایش به هر چیز خوب سوق داد، گفت: اینکه گفته می‌شود مربی و معلم چگونه می تواند کودکان را در مسیر سعادت قرار دهد، این امر همان هدف از فلسفه تعلیم و تربیت است.

نماینده مردم شرق استان کرمانشاه گفت: نوع رفتار شما با کودکانی که به مراکز کانون می آیند، مهم است. شما مربیان با آموزش حسنه ها و پسندهای نیکوی اخلاقی، با قلمتان، با منشتان،...انسان هایی بسازید که در آینده از نتیجه اش راضی باشید. از کارتان ان شاالله راضی باشید.

سلیمانی در پایان افزود: کانون مرکزی است که باید با توجه به توانایی، قابلیت و  آموزش مهارتی که در کارکنان کانون وجود دارد، بچه‌ها و کودکان را به راه و رسمی هدایت کنند و مسایل تربیت اسلامی، فرهنگی، هنری و آموزشی را به نحوی به آنها یاد بدهند که آنها در خدمت نظام مقدس جهوری اسلامی قرار بگیرند. الحمدالله این قابلییت در کانون هست و مربیان کانون پرورش فکری با ارایه آموزش‌ها و  شیوه‌های مختلف اثرگذاری تربیتی خوبی را بر کودکان دارند.

در ادامه جلسه، کلیپی از روند امداد فرهنگی که در طول سال های گذشته در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام شد، برای حاضران در جلسه شورای فرهنگی به نمایش درآمد.

در پایان این مراسم، مهناز فتاحی، مدیرکل کانون و نویسنده کتاب «فرنگیس»، این کتاب را به حسن سلیمانی، نماینده مجلس شورای اسلامی اهدا کرد.

بنا به گفته مهناز فتاحی، مدیرکل کانون استان کرمانشاه، برگزاری جلسه‌های شورای فرهنگی این اداره کل با هدف تعامل بیشتر با نمایندگان، فرمانداران، شهرداران و دیگر مسوولان محلی در شهرهای مختلف استان ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =