تعهد در عمل و خودباوری ویژگی بارز مربیان کانون است

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تعهد در عمل و خودباوری را از مشخصه‌های بارز مربیان مراکز فرهنگی دانست.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، امیرحسین آزادی‌وفا در نشست با کارکنان کانون استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد با بیان این نکته که مهم‌ترین سرمایه‌ی کانون نیروی انسانی آن است، افزود؛ توانمندسازی و هدایت بهینه‌ی ظرفیت‌های موجود علاوه بر ایجاد پویایی در سازمان تحقق اهداف توسعه را نزدیک‌تر خواهد کرد.

در ادامه‌ی این جلسه همکاران حاضر در جلسه پس از معرفی خود و سوابق کاری و پست‌های سازمانی به طرح مسائل پرسنلی، وضعیت استخدامی، دغدغه‌های معیشتی و بیان پیشنهادهایی برای ارایه تسهیلات رفاهی پرداختند.

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون در خصوص سوال‌های طرح شده‌ی همکاران گفت: شما کارمند یک شرکت دولتی محسوب می‌شوید نه یک دستگاه دولتی؛ بسیاری از انتظارها و مطالبه‌ها نشات گرفته از همین تفاوت است.

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون با اشاره به این‌که کانون‌ پرورش فکری یک شرکت دولتی محسوب می‌شود، بیان کرد: برحسب اساسنامه شرکت‌های دولتی، شرکت محلی است که باید سود دهی داشته‌ باشد؛ اما از آنجایی که کانون‌ سوددهی ندارد با عنوان شرکت کمک زیان‌بگیر فعالیت می‌کند، شرکت دولتی منابع بسیار محدود مالی دارد.

وی افزود: کارمندان کانون‌ پایین‌ترین ضریب درآمد را در بین همه دستگاه‌های اداری دارا هستند و از آنجایی که تصمیم گیرنده برای کانون مجمع عمومی است قانون‌گذاری برای آن از سوی این نهاد انجام می‌شود.

آزادی وفا افزود: کانون‌ پرورش فکری شرکتی وابسته به آموزش و پرورش است اما از لحاظ بودجه مالی مستقل از این نهاد دولتی است؛ در حال تلاش هستیم که از لحاظ مالی منتفع شویم.

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون عنوان کرد: قوانین حاکم بر استخدامی علاوه بر مجمع عمومی، شامل قانون خدمات کشوری نیز می‌شود که در بحث بودجه و استخدام با نظارت دو جانبه و دو قانون حاکم از همه‌ بخش‌های دولتی صورت می‌گیرد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: با تمام توان مطالبه‌های همکاران را پیگیری می‌کنیم؛ در تلاش هستیم برای سازماندهی شرایط استخدامی علاوه بر دادن اختیار به مدیران، در جهت رفاه حال کارمندان اقدام‌هایی در حد توان‌مان انجام دهیم.

آزادی‌وفا در پاسخ به سوال‌های حاضران در جلسه اضافه کرد: تبدیل وضعیت نیروها خارج از دسترس اداره است به‌علاوه در بحث جابه‌جایی تنها با تایید مقام بالایی به‌جز موارد خاص امکان پذیر نیست.

بازدید از ده مرکز و پروژه‌ی عمرانی استان از دیگر بخش‌های برنامه‌ی سفر ایشان به استان بود که از مراکز فرهنگی هنری سورشجان، فارسان، باباحیدر، کوهرنگ، کیان، سامان و مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون شهرکرد، مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون شهرکرد، کانون زبان شهید باهنر شهرکرد و پروژه‌های در حال ساخت مرکز فرهنگی هنری پردنجان و کانون زبان ایران بازدید کرد.

هم‌چنین معاون توسعه و مدیریت منابع کانون در ادامه سفر خود به استان‌ها، روز 9 اردیبهشت به اصفهان رفت و ضمن بازدید از برخی مراکز در گردهم‌آیی مربیان و مسوولان مراکز فرهنگی‌هنری کانون این استان نیز شرکت و با آن‌ها گفت‌وگو کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =