افزایش عضوپذیری و ارتقاء توانمندی های فردی و شغلی؛ دو اولویت سال ۹۸ کانون استان تهران

افزایش اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران و ارتقاء توانمندی‌های فردی و شغلی کارکنان و مربیان، دو اولویت نخست این مجموعه‌ فرهنگی در سال جاری بود که توسط مدیر کل کانون استان تهران عنوان شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کانون استان تهران، مرتضی نظری، طی مراسمی کمک به «ارتقای فردی و شغلی» تک‌تک اعضای خانواده بزرگ کانون استان تهران را به‌عنوان یکی از اهداف مهم  این مجموعه فرهنگی در سال جاری عنوان کرد. 
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران گفت:« تنظیم برنامه توسعه فردی به‌معنای حرکت به سمت توانمندسازی خود و توسعه مهارت‌آموزی گام اول در مسیر پیشرفت است.»
نظری در این زمینه به مسئولان مراکز فرهنگی استان یادآوری کرد: «روح حاکم بر مراکز کانون استان تهران یکی است و ما باید برای افزایش رضایتمندی مخاطبان خود تلاش کنیم تا همگی در مسیر مطلوب قرار گیریم. بهترین راهکار برای رسیدن به چنین هدفی، انتقال تجربیات فردی و به اشتراک گذاشتن تجارب مربیان و مراکز موفق در بین یکدیگر است.»
مدیر کل کانون استان تهران در ادامه به اهمیت «ارتقای محیط شغلی» پرداخت: «تعامل ما با همکاران در زندگی روزانه حتی بیشتر از ارتباطی است که با اعضای خانواده خود داریم. بنابراین ساختن یک محیط شغلی مناسب به معنای ارتقای کیفیت زندگی ماست. خوشبختانه محیطی که ما در آن مشغول به فعالیت هستیم، یکی از زیباترین و دوست‌داشتنی‌ترین بخش‌های حوزه فرهنگ است و فعالان این حوزه با عشق و ذوق هنری و فرهنگی خود تلاش می‌کنند. این نکته‌ای است که همواره به تایید مدیران پیشکسوت کانون نیز رسیده‌ است. از همین روست که امسال کانون استان تهران برای مسولان و مربیان مراکز برنامه تشویقی ویژه ای در نظر گرفته که مبنای آن خلاقیت در نحوه ارتباط با اعضای کانون و اجرای مبتکرانه برنامه‌ها و کارگاه‌ها و نیز افزایش عضو پذیری کتابخانه‌هاست که جزئیات آن متعاقبا اعلام خواهد شد.»
نظری همچنین از مسئولان مراکز فرهنگی استان خواست افزایش اعضای کودک و نوجوان مراکز کانون را از جمله اولویت‌های سال ۱۳۹۸ قرار داده و در این زمینه ایده‌پردازی کنند. 
به گفته مرتضی نظری، آموزش آداب معاشرت و مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی در قالب برنامه‌های ادبی و هنری مراکز استان تهران در کنار این افزایش اعضا در دستور کار قرار گرفته است.

در این دیدار که تحت عنوان ویژه‌برنامه «مهر و دیدار» برگزار شد، حسن صفدریان، معاون اداری مالی کانون استان نیز به ذکر برنامه‌های مدیریتی خود در سال جاری پرداخت: « برنامه مدیریت جدید در سال ۹۸، در راستای پشتیبانی از مراکز است. ما انتظار داریم در سال پیش رو، مراکز بیش از پیش بالنده باشند و همگی شاهد نتایج پربار این بالندگی باشیم، اما چنین انتظاری بدون حمایت و پشتوانه منطقی نیست. در واقع بنای استان بر این است که به بازشناساندن قابلیت‌های مراکز روی بیاوریم. این موضوع، اتفاق جدید امسال خواهد بود و بی‌شک در سایه تغییر نگرش‌هاست.»
نوشین آغاز، سرپرست معاونت فرهنگی کانون استان تهران، دیگر سخنران این جلسه بود که با تاکید بر هدف‌گذاری مدیریت کل استان تهران، به اهمیت عضوگیری در مراکز کانون تاکید دوباره داشت: «مراکز فرهنگی کانون این قابلیت را دارند که کودکان و نوجوانان علاقه‌مند را در سطح حداکثری جذب کنند و خدمات خود را به خانواده‌ها بشناسانند. وقتی از عضوگیری و جذب حداکثری صحبت می‌کنیم، مقصود فقط بالا بردن تعداد اعضا نیست، بلکه بهره‌مندی از خدمات کانون را برای تعداد بیشتری از کودکان و نوجوانان در مناطق تحت پوشش هر مرکز در نظر داریم. برای این منظور لازم است معرفی مراکز فرهنگی کانون را در سطحی به انجام برسانیم که منجر به جلب اعتماد و آشنایی بیشتر خانواده‌ها شود تا عضوگیری تنها روی سطح کاغذ ثبت‌شده در مدارس باقی نماند و مراکز کانون پذیرای حضور کودکان و نوجوانان در کتابخانه و کارگاه‌های آموزشی باشند.»
در این ویژه برنامه، این نوید به مسئولان مراکز فرهنگی کانون استان تهران داده شد که از ایده‌پردازی‌ها برای به ثمر رساندن اهداف یادشده استقبال خواهد شد و از ایشان و سایر همکاران برای ارائه راهکارهای خلاقانه دعوت به مشارکت شد.
از دیگر بخش های این ویژه برنامه، اجرای موسیقی سنتی، اجرای نمایش عروسکی اقوام و پخش نماهنگی از امداد فرهنگی مربیان کانون بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =