کد خبر: 287799
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
زمزمه‌های خیس بارانی

در عصر شعر و داستان جوانه‌های مرکز فرهنگی هنری کانون تربت‌حیدریه، کتاب«زمزمه‌های خیس بارانی» رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، جشن جوانه‌ها که بزرگ‌ترین جشن ادبی مرکز فرهنگی هنری کانون در شهرستان تربت‌حیدریه است با عنوان «عصر شعر و داستان جوانه‌ها» برای گروه سنی «ج» و «د» در روز پنج‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ برگزار شد.

راحله فرستاده مربی مسئول مرکز هدف اصلی از برگزاری این مراسم را افزایش سطح دانش اعضای انجمن ادبی و آشنایی آنان با بزرگان ادبی شهر و برخورداری از تجربیات و دیدگاه‌های آنان دانست و گفت: هم‌زمان با روز معلم و با حضور اساتید انجمن‌های شعر و داستان شهر چون احسان قدری، مریم حافظیان‌فر و محمد امیری از کتاب «زمزمه‌های خیس بارانی» که در واقع در برگیرنده آثار ادبی اعضای انجمن است رونمایی شد.

مربی مسئول مرکز در ادامه چاپ آثار ادبی اعضا را راهی برای انگیزه‌بخشی بیشتر و ثبت و گردآوری آثار در یک مجموعه نفیس مطرح کرد و گفت: پس از مراسم رونمایی، آثار هر کدام از اعضا در دو حوزه شعر و داستان توسط خود آنان خوانده شد و اساتید حاضر در جلسه برای بهبود کیفیت کار ادبی اعضا توصیه‌هایی ارائه کردند.

در آثار شعر اعضای انجمن، صاحب‌نظران به کشف‌های خوب و نگاه متفاوت اعضا به پدیده‌ها اشاره کردند و وجود وزن‌ و قافیه‌های سالم و پایان‌بندی‌های خوب را از نکات مثبت آثار دانستند و به اعضا توصیه کردند به وزن و قافیه توجه ویژه داشته باشند و با حذف حشوهای زیادی و عدم انتزاعی بودن تصاویر آثار خود را کیفیت بخشند.

در آثار داستانی نیز به نکات مثبتی چون تصویرهای عینی مناسب، انتخاب درست راوی داستان، دیالوگ‌نویسی قوی اعضای انجمن اشاره شد و توصیه شد با حشو زائدات و فرم‌دار کردن آثار تلاش کنند تا آثار خوبی را در آینده نه چندان دور خلق کنند.

عصر شعر و داستان مرکز فرهنگی هنری کانون تربت‌حیدریه با پخش کلی و تجدید خاطرات نشست‌های پیشین و عکس یادگاری با هنرمندان عرصه ادبیات به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =