کد خبر: 287817
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
درخشش کارشناسان ادبی کانون استان در هفتمین همایش ادبیات کودک

مقالات علمی- پژوهشی کارشناسان ادبی کانون خراسان رضوی در هفتمین همایش دانشگاهی ادبیات کودک در شیراز به صورت سخنرانی و پوستر ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، هفتمین همایش ملی ادبیات کودک و نوجوان ایران که به همت مرکز مطالعات کودک دانشگاه شیراز به منظور گردآوری تازه های نقد و نظریات ادبیات کودک و نوجوان برگزار شد؛ با حضور موفق کارشناسان ادبی استان همراه شد.

این رویداد  در اردیبهشت ماه۱۳۹۸ به همت مرکز مطالعات ادبیات کودک هفتمین همایش ملی دانشگاهی و با همکاری معاونت فرهنگی کانون به منظور ارائه تازه‌ترین بحث‌ها در قلمرو نقد و نظریه ادبیات کودک برگزار شد.

در فراخوان این همایش ملی از همه استادان، پژوهشگران، منتقدان و دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی دعوت‌ شده بود تا با فرستادن چکیده‌ پژوهش‌های خویش به دبیرخانه‌ همایش و شرکت در آن زمینه را برای شکل‌گیری تازه‌ترین بحث‌ها در قلمرو اعلام‌شده فراهم‌آورند.

پس از اعلام نتایج این فراخوان، مقاله «بررسی تاثیر جنسیت بازنویس بر انتخاب موضوع و شیوه‌ی روایت داستان‌های بازنویسی شده شاهنامه برای کودکان و نوجوانان(بررسی موردی مجموعه‌ی دوازده جلدی نامه‌ی نامور)، پژوهش مشترک محبوبه بزم آرا کارشناس مسئول ادبی استان، عزت صدیقی لویه کارشناس ادبی، مکاتبه‌ای و لیا عرفانی مسئول امور اداری کانون زبان مشهد جهت ارائه به شکل سخنرانی در هفتمین همایش ملی ادبیات کودک مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز انتخاب شد.

این مقاله با حضور پژوهشگران، روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۸ در دانشگاه شیراز به صورت سخنرانی ارائه و مورد تقدیر قرار گرفت.

در بخش انتخاب چکیده و ارائه مقاله در قالب پوستر نیز عزت صدیقی لویه با مقاله «مقایسه تطبیقی دو اثر خاطرات یک بچه چلمن و خاطرات خون آشام عاشق» و سمیه سلامی‌راد با مقاله «بررسی موضوعی کتاب‌های دینی کودک و نوجوان در سال‌های پس از انقلاب» توانستند در جمع برگزیدگان این همایش قرار گیرند.

این همایش یک‌روزه در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ و در دو بخش ارائه مقالات و نشست‌های علمی و کارگاه‌های تخصصی با حضور استادان بنام حوزه ادبیات کودک و نوجوان در دانشگاه شیراز برگزار شد و مقاله‌هایی که در همایش به صورت سخنرانی ارائه شده‌اند برای چاپ در مجله مطالعات ادبیات کودک داوری می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =