کد خبر: 287820
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
موزه کودک کانون ارومیه افتتاح شد

موزه کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارومیه با حضور مدیرعامل کانون و مسئولان استانی افتتاح شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هدف از ایجاد این موزه که دارای ۱۰ غرفه مختلف است، یادگیری و درک زیبایی‌های هستی به‌صورت ملموس برای کودکان و نوجوانان عنوان شده است.

مدیرعامل کانون در این آیین که صبح روز ۱۵ اردیبهشت در ارومیه برگزار شد، تصریح کرد: تست‌زنی در حالی به عنوان یک مهارت به کودکان آموزش داده می‌شود که هیچ بار یادگیری برای بچه‌ها ندارد، کودکان ما به جای مهارت‌های بدون لذت، نیازمند شادی، مهربانی و یادگیری، صبر و بردباری هستند.

فاضل نظری با بیان این که امروز ماهیت دانش عوض شده افزود: امروز دانستن اطلاعات پیشین فایده‌ای ندارد بلکه باید به دنبال انسان‌های خردمند باشیم و نوجوانان امروز، باید خردمندان آینده باشند.

رییس هیات مدیره کانون همچنین افزود:  برای ساخت آینده و حفظ محیط زیست، سنت‌ها و میراث فرهنگی، باید کودکان را مورد توجه قرار دهیم.

بر اساس این گزارش محمدرضا کارگر مدیرکل امور موزه‌های کشور نیز در آیین افتتاح موزه کودک ارومیه، نقش کانون را در تربیت افکار کودکان و نوجوانان بسیار ارزشمند دانست و رویکرد کانون را در توجه به نیازهای فکری کودکان و نوجوانان بسیار مفید ارزیابی کرد.

جواد زاهدی، مدیرکل کانون استان آذربایجان غربی نیز در این آیین توضیح داد که بخش مقدماتی ایجاد موزه کودک در استان از یک سال پیش کلید خورد و گفت: در طول یک سال رایزنی‌ها و پیشنهادهای مختلفی در رابطه با موزه کودک ارایه شد و امروز نیز شاهد افتتاح این موزه هستیم.

وی با اشاره به این‌که استان، ظرفیت‌های خوبی در زمینه‌های فرهنگی، هنری و ادبی دارد، خاطرنشان کرد: جای انجمن تخصصی علمی نیز در استان خالی بود که با همت مسئولان و حمایت شورای شهر، مقدمات ایجاد مرکز تخصصی علوم و نجوم در کنار موزه کودک فراهم شده و در روزهای آینده علمیات اجرایی آن نیز آغاز خواهد شد.

مدیرکل کانون آذربایجان غربی در ادامه تصریح کرد: تقویت کنجکاوی و پرسش‌گری در کودکان از دیگر اهداف ایجاد این موزه است.

موزه کودک ارومیه در مساحتی بالغ بر ۵۰۰ متر مربع، شامل غرفه‌های غارنشینی، پیدایش خط، مکتب‌خانه، کارگاه هنری، نجوم و ... در محل اداره کل کانون استان آذربایجان غربی در ارومیه افتتاح شد.

در آیین گشایش موزه کودک کانون ارومیه محمدرضا زمردیان معاون فرهنگی، حامد رهنما مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون،  مسئولان استانداری، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی استان، رییس شورای اسلامی شهر ارومیه، رییس آموزش و پرورش استثنایی استان، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، رییس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه و جمعی از مسئولان استانی و شهری حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =