کد خبر: 287834
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷
یک روز خاطره‌انگیز در نیشابور

در آستانه هفته بزرگداشت مقام معلم‌، مربیان مراکز فرهنگی مشهد و نیشابور اردوی یک روزه‌ای در اردوگاه کشوری شهید رجایی باغرود نیشابور برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در این اردوی یک‌روزه که روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ برگزار شد، مدیرکل کانون استان خراسان رضوی به همراه معاونان و کارشناسان دفتر استان نیز حضور داشتند و ضمن بازدید از مراکز سه‌گانه و پستی و سیار نیشابور، از آرامگاه خیام نیز دیدن کردند.

ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون در جمع همکاران ضمن گرامی‌داشت جایگاه والای معلم و یاد و خاطره‌ی شهید مطهری نقش و جایگاه مربیان کانون را بسیار مهم دانست و گفت: تربیت یک نسل خلاق و اخلاق‌مدار یکی از افتخارات شما است و شما با نهادینه کردن ارزش‌های اخلاقی و دینی، نسل نوپای انقلاب را در بازیابی هویت ملی‌اش یاری می‌کنید.

ابوالقاسم اثنی‌عشری، مربی پیشکسوت کانون نیشابور در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در مراکز سه‌گانه شهرستان، به نقش موثر خیرین در احداث و بازسازی مراکز فرهنگی اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۹۲ سومین مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان به همت چند تن از خیران فرهنگ‌دوست نیشابور و به ویژه خانواده مرحوم حکمت که خود روزگاری از اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره۱ نیشابور بود به طور کامل ساخته شد و بستر لازم برای بهره‌مندی بیشتر کودکان و نوجوانان از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون فراهم شد.

اثنی‌عشری در ادامه از بازسازی و مرمت مرکز فرهنگی هنری شماره۱ شهرستان به همت خیران اشاره کرد و گفت: این مرکز یکی از قدیمی‌ترین مراکز کانون استان و در واقع کشور محسوب می‌شود و ما شاهد رشد و به ثمر رسیدن چهره‌های ماندگار در زمینه‌های مختلف هنری، علمی و فرهنگی جامعه در این مکان بودیم، که باز هم با پیگیری‌های مسئولان کانون و همت خیران نیکوکار، در سال ۱۳۹۶ این مرکز کاملاً بازسازی و مرمت شد و در شرایط بهتر از گذشته افتخار خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان شهرستان را دارد.

او در پایان ابراز امیدواری کرد که در آینده نه چندان دور با استمرار مشارکت خیران و پیگیری و نظارت مسئولان کانون در استان و شهرستان، شرایط بازسازی مرکز فرهنگی هنری شماره۲ نیز در دستور کار قرار گیرد تا زمینه مناسبی برای ارائه خدمات شایسته فراهم شود.

نقالی و روایت داستان خوان هشتم از شاهنامه توسط ابوالفضل عمارلو عضو کارگاه نمایش مرکز فرهنگی هنری شماره۱ نیشابور، حضور همکاران در محل اردویی و تفریحی اردوگاه کشوری شهید رجایی باغرود نیشابور و بازدید از آرامگاه خیام در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم، خاطره یک روز به یادماندنی برای همکاران به یادگار گذاشت.

در ادامه این برنامه  ابوالفضل عمارلو از اعضاء کارگاه نمایش مرکز شماره یک به نقالی داستان خوان هشتم از شاهنامه پرداخت و سپس همکاران در محل اردوگاه کشوری شهید رجایی باغرود نیشابور حضور یافتند و ضمن بهره مندی از هوای دل انگیز آن، روزی به یاد ماندنی و خاطره انگیز را تجربه کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =