دو عضو کانون در جشنواره خاتم شایسته‌ی تقدیر شدند

اثر ادبی دو عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از استان‌های آذربایجان غربی و ایلام در بخش کودک و نوجوان چهارمین دوره جشنواره داستان‌نویسی «خاتم» شایسته تقدیر شناخته شد.

 به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، گروه داوران بخش کودک و نوجوان جشنواره خاتم متشکل از مصطفی رحماندوست، طاهره ایبد و افسانه شعبان‌نژاد پس از بررسی ۲۸۷ اثر رسیده به دبیرخانه این رویداد هیچ اثری را حایز دریافت رتبه ندانستند.

 بر اساس رای هیات داوران، داستان‌های «عشق محکوک» اثر معصومه علیزاده‌صدقیانی عضو کانون آذربایجان غربی و «اگر سوال نباشد» از مبینا صالحی عضو کانون ایلام به همراه اثری با عنوان «پروانه‌های شیشه‌ای» نوشته‌ی معصومه عیوضی به‌خاطر نگاه نو، ساختار  و زبان داستانی مناسب و نثر روان شایسته‌ی تقدیر اعلام شد.

هیات داوران بخش کودک و نوجوان این دوره از جشنواره خاتم در بیانیه‌ی خود ابراز داشتند مجموع آثار رسیده به جشنواره امسال در گروه سنی کودک و نوجوان فاقد خلاقیت و نوآوری بود و بیشترین تعداد به بازنویسی رویدادی تاریخی و یا گردآوری اختصاص یافته بود و در اندک آثاری نیز که بازنویسی نبود، ضعف ساختاری و تکنیکی قابل توجه دیده می‌شد.

بر اساس این خبر سودابه امینی مدیرآفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  در آیین پایانی این رویداد به نمایندگی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای دریافت جوایز حضور یافت.

وی در این آیین ابتدا به خوانش شعری با عنوان «سرهنگ قیامت» پرداخت و ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این رویداد گفت: آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ زندگی پیامبر اکرم (ص) از ضرورت‌های فرهنگی، اجتماعی و دینی جامعه امروز است.

امینی با بیان این‌که نوشتن درباره‌ی زندگی رسول اکرم (ص) منجر به گسترش فرهنگ توحیدی می‌شود اظهار امیدواری کرد: در سال‌های آینده و دوره‌های دیگر این جشنواره نیز اعضای کانون خوش بدرخشند.

چهارمین دوره جایزه خاتم روز ۱۴ اردیبهشت‌ با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان دارد.

دفتر نشر فرهنگ اسلامی برگزار کننده این جشنواره بود و شهر کتاب، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی کشور و مجمع ناشران انقلاب اسلامی از مشارکت‌کنندگان در این رویداد فرهنگی بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =