کارگاه تخصصی انیمیشن برای مربیان

کارگاه تخصصی انیمیشن ویژه مربیان هنری کانون خراسان رضوی به مدت سه روز و با حضور کارگردان انیمیشن«آقای گوزن» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، این کارگاه به مدت سه روز و  در روزهای دوازدهم تا چهاردهم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ در مرکز تخصصی تئاتر کودک کانون برگزار شد.

سهراب خواجه‌نژاد کارشناس مسئول هنری استان حضور سیدمجتبی موسوی مدرس مطرح استاپ‌موشن را در جمع مربیان هنری کانون فرصتی مغتنم برای کیفیت‌بخشی و ارتقای سطح دانش و آگاهی مربیان دانست و گفت: ایشان بیش از ده سال است که در حوزه‌های مختلف سینمایی فعال بوده و حدود پنج‌سال است که به تولید و تدریس در زمینه استاپ‌موشن مشغول بوده و در جشنواره‌های داخلی و خارجی معتبر توانسته رتبه‌هایی در این زمینه کسب کند که می‌توان به انیمیشن «آقای گوزن» اشاره کرد که اقبال خوبی در جشنواره‌های داخلی و خارجی داشته است.

کارشناس مسئول هنری استان ایجاد توانایی و بروز خلاقیت‌ در حوزه انیمیشن یا پویانمایی، افزایش بهره‌وری همکاران و آشنایی مربیان با اصول زیبایی‌شناسی عروسک و دکور و توانایی ساخت انیمت را از اهداف این دوره سه روزه بیان کرد.

سیدمجتبی موسوی در این دوره از استاپ موشن به عنوان یک تکنیک زمان‌بر و نسبتاً پرهزینه برای ساخت انیمیشن یاد کرد و گفت: استاپ‌موشن خلاصه‌ای از تمام هنرهای سینماست که به صورت کوچک‌شده در مقابل دوربین روایت می‌شود و در واقع شیوه‌ای از انیمیشن است که در آن با کمک دوربین و عکاسی مکرر از موضوع انیمیشن تولید می‌شود و به خاطر جنس ویژه‌ای که دارد، مخاطب خود را جذب کرده و اثربخشی موردنظر حاصل می‌شود.

کارگردان انیمیشن «آقای گوزن»، صبوری و لذت بردن از کار و نظم در امور را از ویژگی‌های یک انیماتور دانست و گفت: در کنار کسب مهارت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به دنبال تقویت مهارت‌های شخصیتی که عنوان شد باشید.

مدرس کارگاه انیمیشن از تخصص در ساخت دکور، ساخت عروسک و ساخت انیمت به عنوان سه تخصص برای یک استاپ‌موشن موفق یاد کرد و اظهار کرد در کنار این تخصص‌ها یک فیلم‌نامه قوی و استوری بورد مناسب می‌تواند شما را در ساخت فیلم انیمیشن یاری کند چرا که استوری برد به کارگردان کمک می‌کند تا یک نگاه و دید کلی نسبت به فیلم داشته باشد و با داشتن یک بینش کلی می‌تواند درباره عناصر فیلم بهتر تصمیم‌گیری کند.  

در این دوره مربیان هنری با نرم‌افزار افتر افکت یا Adobe After Effects به عنوان یک برنامه دیجیتالی برای جلوه‌های بصری، تصاویر متحرک و ترکیب‌بندی و ایجاد افکت پرده‌سبز و نرم‌افزار دراگون فریم یا Dragon Frame که علاوه بر عکس‌برداری امکان کنترل تعداد فریم در ثانیه و تکرار فریم و هم‌زمانی با موسیقی و ... را به انیماتور می‌دهد، آشنا شدند.

مربیان هنری به صورت عملی و کارگاهی با ساخت عروسک مفتولی، کار با لاتکس و قالب دو تکه را در این دوره فراگرفتند و از تجربیات ارزنده مدرس استاپ‌موشن در امر تصویربرداری، طراحی دکور، نورپردازی و ساخت حجم عروسک بهره‌مند شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =