هم‌افزایی، لازمه‌ی کیفیت‌بخشی به فرآیند آموزشی

طی نشست مدیران کل کانون و آموزش و پرورش استان گیلان بر ضرورت هم‌افزایی فرهنگی و ارایه‌ی آموزه‌ها با تکیه بر فرهنگ ایرانی و اسلامی تاکیدشد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این نشست به‌بهانه‌ی هفته‌ی بزرگ‌داشت مقام‌معلم و با هدف ریل‌گذاری در مسیر فعالیت‌های نظام آموزشی استان و فرصت‌سازی برای ارتقای توان‌مندی‌های نسل کودک و نوجوان صورت‌گرفت.  

هم‌افزایی فرهنگی، بسترساز تقویت بنیان‌های نظام تعلیم و تربیت

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در این نشست، ضمن تبریک هفته‌ی معلم به مدیرکل و اعضای شورای معاونان کانون پرورش فکری، کارکنان این مجموعه‌ی فرهنگی را از بدنه نظام آموزشی کشور دانست و حضور موثر بانوان در بخش‌های مختلف آن را در ایجاد پل‌های تربیتی مهم‌برشمرد.

نادرجهان‌آرای در ادامه به جایگاه کانون به‌عنوان دستگاه همراه نظام آموزشی کشورپرداخت و افزود: کانون نقش ارزش‌مندی در ارایه‌ی آموزش‌های غیرمستقیم به نسل کودک و نوجوان دارد و مراکز فرهنگی هنری آن در انتقال لذت‌بخش آموزه‌ها به آینده سازان، نقش مهمی ایفامی‌کند.

وی برهمین اساس، تعامل افزون‌تر کانون و آموزش و پرورش را بسترساز تقویت بنیان‌های حوزه‌ی تعلیم و تربیت و زمینه‌ساز کیفیت‌بخشی به فرآیند نظام آموزشی کشور توصیف‌کرد و ادامه‌یافتن این ارتباط دوسویه را لازم و ضروری خواند.

لزوم انتقال مفاهیم و ارزش‌های بومی محلی به کودکان و نوجوانان و لزوم بهره‌گیری از اسباب‌بازی‌های متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی، ازدیگر مواردی بود که جهان‌آرای برآن تاکیدداشت.

مدیرکل آموزش و پرورش در این ارتباط اضافه‌کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مجموعه‌ای است که می تواند با تولید محصول ملی و تشویق مخاطبان، نقش مهمی در ارایه‌ی اسباب‌بازی و وسایل کمک‌آموزشی و ارایه‌ی آن به دانش‌آموزان مدارس ایفاکند.

او برهمین اساس ابراز تمایل کرد تا زمینه‌های همکاری بیش‌تر کانون و آموزش و پرورش برای تهیه و ارسال اسباب‌بازی به مدارس مناطق کم‌برخوردار استان گیلان فراهم شود.

تعامل با دستگاه‌های فرهنگی، در دستور کار

مدیرکل کانون استان گیلان هم ضمن تبریک هفته‌ی بزرگ‌داشت مقام معلم، به حضور مدیران شایسته درمجموعه‌ی آموزش و پرورش اشاره و این امر را دلیل اصلی مدیریت پیش‌برنده و توأم با همراهی عنوان‌کرد.

اسفندیارضیائی هم‌چنین، تلاش برای نسل کودک و نوجوان را فعالیتی «دلی و لذت‌بخش» برای فعالان این عرصه توصیف‌کرد و از رویکرد کانون پرورش فکری در تعامل افزون‌تر با آموزش و پرورش و نقش‌آفرینی آن  به عنوان بازوان نظام آموزشی درخدمت‌رسانی به مخاطبان سخن‌گفت.

بخش دیگری از سخنان این مدیر فرهنگی به ضرورت‌ ارایه‌ی خدمات فرهنگی درخارج از مدارس و مراکز فرهنگی هنری اختصاص داشت و ضیائی با بیان این‌که اثربخشی فعالیت‌ها بایستی در ‌ جامعه مشاهده‌شود، گفت: این مهم نیز نیازمند هم‌افزایی افزون‌تر و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود است.

اسفندیارضیائی در همین‌حال به تشریح برنامه‌ها و اولویت‌های کانون برای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در بیانیه گام دوم  انقلاب پرداخت و تربیت کودکان و نوجوانانی مسئولیت‌پذیر و آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی به آنان را از جمله رسالت‌ها برشمرد.

اشاره به  فعالیت‌های کانون در جهت ارایه‌ی خدمات فرهنگی به مخاطبان در سایه افزایش کتاب‌خانه‌های پستی، سیار شهری و روستایی، راه‌انداری مراکز فرهنگی هنری فراگیر(ویژه کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه)  و درعین‌حال، تعامل با مسوولان استانی درجهت برگزاری جشنواره و مهرواره‌ها از دیگر محورهای سخنان مدیرکل کانون گیلان بود.

او در ادامه، آمادگی این مجموعه‌ی فرهنگی برای ایجاد مدارس کانونی را خاطرنشان‌کرد و با اشاره به تاکید وزیر آموزش و پرورش درارتباط با اهمیت نقش‌آفرینی مدارس به عنوان مدرسه‌های زندگی گفت: توجه به‌تمامی مخاطبان، مهارت‌آموزی به آنان و حمایت از استعدادها و در جهت تحقق این هدف نقشی اساسی ایفامی‌کند.

اهدای دست‌سازه‌ی مربی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان به نادرجهان‌آرای، بخش پایانی این نشست بود که صبح امروز در اداره‌کل آموزش و پرورش استان گیلان صورت‌گرفت.

اهدای دست سازه(رشتی دوزی) مربی کانون گیلان به مدیر کل آموزش و پرورش

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =