کودکان و نوجوانان را با مهارت آموزی آشنا خواهیم کرد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از اهداف اساسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تبدیل دانش به مهارت است و اینکه بتوانیم کودکان و نوجوانان را در ابعاد مختلف با مهارت‌آموزی آشنا کنیم.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد ، کبری اخلاقی نیا در نشست با رییس شورای همانگی مبارزه با مواد مخدر استان ضمن تبریک ماه رمضان افزود: اوقات فراغت کودکان و نوجوانان یک مقوله بسیار مهم است که در صورتی که نتوانیم از این فرصت مغتنم استفاده کنیم تبدیل به یک تهدید برای این قشر می شود.

وی افزود: آموزش با شیوه سخنرانی رو در رو در خصوص موضوعات مختلف جوابگو نیست و ذائقه کودکان و نوجوانان به سمت آشنایی با مهارت‌های به روز و کارآمد تغییر یافته است.

اخلاقی‌نیا در ادامه سخنان خود به مناطق حاشیه‌نشین اشاره کرد و اظهار داشت: در حاشیه شهرهای یاسوج و دیگر شهرستانهای استان مناطق پر خطر دارای آسیب‌های اجتماعی وجود دارد که می‌طلبد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با همکاری کانون پرورش فکری این مناطق را با اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری تحت پوشش قرار دهند.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز در این نشست با قدردانی از کانون پرورش فکری جهت توجه به حوزه کودک و نوجوان دارای آسیب‌های اجتماعی گفت: شناخت آسیب‌ها می‌تواند به روند پیشگیری در ابعاد  سه‌گانه کمک کند که حضور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در این حوزه فرصت مغتنمی برای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر می باشد.

ناصر رضایی افزود:جنس فعالیت‌ها و سن ورود کودکان و نوجوانان به کانون یک فرصت خوب برای اجرای برنامه‌های پیشگیرانه است و با مشارکت دو مجموعه می‌توان به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کرد.

وی ابراز داشت: با توجه پایین آمدن سن اعتیاد، و وجود ظرفیت‌های مناسب فرهنگی هنری ،کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به عنوان یاریگران عرصه مبارزه با مواد مخدر  به همکاری دعوت می‌کنیم.

رضایی با پیشنهاد راه اندازی تشکل مردم نهاد توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: کانون استان می‌تواند در صورت امکان تشکل مردم نهاد تخصصی در حوزه کودک و نوجوان را با مجوز رسمی به ثبت برساند و شورا نیز حمایت‌های خود را در این راستا دریغ نخواهد کرد.

وی در پایان تصریح کرد:  افتخارات من این است که عضو کانونم  و بهترین سال‌های عمرم را در کانون گذراندم و هنوز کتاب‌های کانونم را دارم و کانون در روند مطالعه و اجتماعی شدن من نقش بسزایی داشته است.

رایزنی جهت حضور کانون در کمیته فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ،  انجام پژوهش‌های حوزه کودک و نوجوان توسط کانون و حمایت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، برگزاری جشنواره‌های مشترک با رویکرد مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی ، استفاده از فضای مجازی ، حمایت از پوستر و کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان با رویکر آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر دیگر مسائل مطرح شده در این نشست بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =