برای هنجارسازی، از کودک آغازکنیم/
 پذیرای برنامه‌های استانی کانون هستیم

فرماندارشفت گفت: برای فرهنگ‌سازی بایستی از نسل کودک و نوجوان آغاز کنیم و دراین مسیر از فعالیت‌های کانون و برگزاری ویژه‌برنامه‌های استانی آن در شهرستان حمایت می‌کنیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، محمدرضا محسنی این سخنان را در آیین معارفه‌ی مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری کانون شفت اظهارداشت و افزود: کار فرهنگی، از کودک و نوجوانان آغازمی‌شود و چنانچه بخواهیم فرهنگ‌سازی کنیم، نیازمند زمان و تدوین برنامه‌های مناسب هستیم.

فرماندار شهرستان شفت در ادامه سخنان خود به ظرفیت‌های گسترده و خواسته‌های فرهنگی مردمان این شهرستان اشاره و با خاطرنشان‌کردن نقش فعالیت‌های کانون در کشف و پرورش استعدادهای آینده‌سازان و ایجاد نشاط درمیان کودکان و نوجوانان تصریح‌کرد: برای موفقیت این مجموعه، به هموارسازی مسیرهای فرهنگی کمک‌می‌کنیم .

وی هم‌چنین نگاهی ویژه به فعالیت‌های کانون در زمینه‌ی افزایش مهارت‌های فردی و اجتماعی آینده‌سازان داشت و خواستار برگزاری مهرواره و جشنواره‌های استانی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در شهرستان شفت شد.

قدردانی از تلاش‌های بتول آقاجانی و آرزوی موفقیت برای رقیه آزادنیا، به ترتیب مربیان مسوول پیشین و فعلی کانون شفت، دیگر بخش سخنان نماینده عالی دولت در شهرستان بود و وی در عین‌حال ابرازامیدواری‌کرد تا شاهد موفقیت‌های روز افزون‌کانون باشیم.

مدیرکل کانون استان گیلان هم در این مراسم، ضمن قدردانی از همراهی فرماندار و دیگر مسوولان شهرستان شفت با کانون گفت: حوزه‌ی فرهنگ نیازمند هم‌گرایی بیش‌تر است و  برای مشاهده اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی در متن جامعه، نیازمند تعامل افزون‌تر هستیم .

اسفندیارضیائی هم‌چنین به ظرفیت‌های گسترده و بافت روستایی شهرستان شفت اشاره و با خاطرنشان‌کردن رسالت کانون در ارایه ی خدمات فرهنگی  به مناطق کم‌برخوردارافزود: راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار روستایی، از جمله این رسالت‌هاست و می‌تواند به گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی کمک‌کند.

این مدیر فرهنگی درعین‌حال از آمادگی کانون  برای راه‌اندازی مدارس کانونی سخن‌گفت و با بیان‌این‌که این مدرسه‌ها می‌توانند به‌عنوان مدارس زندگی مطرح‌باشند، تصریح‌کرد: ارایه‌ی آموزه‌ها با تکیه بر سبک زندگی ایرانی اسلامی و مهارت‌آموزی به کودکان و نوجوانان، از برنامه‌هایی است که دراین مدارس دنبال‌خواهد شد..

او هم‌چنین سال جاری را سال «شکوفایی» فعالیت‌های کانون در شهرستان‌ها خواند و از برنامه‌ریزی برای اجرای مهرواره و جشنواره‌های استانی در شهرستان‌های سراسر استان خبرداد.

اهدای حکم مربی مسوولی مرکز فرهنگی هنری کانون شفت به رقیه آزاد نیا، بخش پایانی این مراسم بود که صبح امروز در فرمانداری این شهرستان صورت‌گرفت.

گفتنی است، حضور مدیر ‌کل کانون استان گیلان در مرکز فرهنگی هنری شفت، شرکت در شورای فرهنگی این کانون و گفتگو با اعضا، مربیان و خانواده‌ها، از دیگر برنامه‌های این سفر به شمارمی‌رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =