کد خبر: 287986
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
بازدید 325
ویژه برنامه‌های مناسبتی در مراکز کانون استان قزوین

به مناسبت آیین پنجاه بدر و هفته نجوم، مراکز فرهنگی و هنری شماره سه و محمدیه اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ویژه برنامه اجرا کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، مراکز فرهنگی و هنری شماره سه قزوین و محمدیه با اجرای دو ویژه برنامه، آیین سنتی پنجاه بدر و هفته نجوم را گرامی داشتند.

در تاریخ 19 فروردین 19، که دراستان قزوین به عنوان «پنجاه بدر» شناخته می‌شود، ویژه برنامه‌ای در مرکز فرهنگی و هنری شماره سه قزوین برای اعضا برگزار شد .قصه گویی دعای باران ، بیان دلیل نامگذاری این روز و توضیح مراسم سنتی پنجاه به در، کارگاه کاردستی و خاطره گویی بزرگترها درباره پنجاه بدر از فعالیت‌های این برنامه بود.

در ادامه  اعضا در فعالیت بازی های بومی و محلی  در فضای سبز شرکت کردند .

گفتنی است، پنجاه بدر از آیین‌های باستانی و مذهبی مختص مردم قزوین است، که هرساله با فرارسیدن نوزدهم اردیبهشت در مصلی شهر قزوین به همراه خانواده گرد هم جمع می شوند و نماز باران می خوانند.هم‌چنین اگر ازآغاز سال باران فراوان باریده باشد، نماز شکر به جای می‌آورند.

تهیه و خوردن غذاهایی از جمله آش رشته و دُیماج و انواع تنقلات چون شیرینی باقی مانده از عید، هندوانه، آجیل مشگل گشا و میوه بخشی از رسوم پنجاه بدر در قزوین است

مرکز فرهنگی و هنری محمدیه هم به مناسبت هفته نجوم، یک ویژه برنامه برگزار کرد.

کارگاه کاردستی ستاره های کاغذی، بحث آزاد با عنوان تاثیر ستارگان و اجرام آسمانی بر محیط زیست، کارگاه نقاشی با عنوان«من و آسمان»، کارگاه ادبی با عنوان «ستاره آسمانی من تو را دوست دارم ! تو چطور !» ،کارگاه نشریه کاغذی و روخوانی کتاب از جمله فعالیت‌هایی بود که بیش از 108 عضو و دانش‌آموز از آن بهره مند شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =