کد خبر: 287989
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
نمایش نخودی و دیو خشکسالی در خرم‌آباد به روی صحنه رفت

نمایش «نخودی و دیو خشکسالی» کاری از اعضای کودک، نوجوان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان در خرم‌آباد به روی صحنه رفت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این روزها دانش‌آموزان مدارس خرم‌آباد برای دیدن نمایش «نخودی و دیو خشکسالی» به کانون می‌آیند و در مرکز تولید تئاتر و تئاترعروسکی کانون لرستان در خرم‌آباد این اثر را به تماشا می‌نشینند.

بر اساس این خبر، کارگردان این نمایش مژگان فرضی‌پور مربی فرهنگی مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون خرم‌آباد و نویسنده آن راهبه خشنود مربی ادبی مرکز فرهنگی هنری شماره پنج کانون خرم‌آباد است.

بازیگران این نمایش درسا نظری، آتنا قنبری، فاطمه صارمی، مبینا تارک، نساء دلفان همگی اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون خرم‌آباد و الهام آشتابو مربی ادبی مرکز و فاطمه عاله‌پور مربی مکاتبه‌ای کانون استان لرستان هستند.

براساس این گزارش: نمایش «نخودی و دیو خشکسالی» روایت داستانی است که خداوند دعای پیرزنی را مستجاب می‌کند و پسری به نام نخودی را به او می‌بخشد. نخودی از پیر زن می‌شنود که دیو خشکسالی چشمه‌ها، قنات‌ها را خشک کرده است، ونخودی با شجاعت تصمیم می‌گیرد که به جنگ دیو برود. پس از طی سفری طولانی و ردشدن از خطرات زیاد، موفق به شکست دادن او می‌شود و دوباره آب به چاه‌ها و قنات‌ها بر می‌گردد.

داستان این نمایش، الهام گرفته از قصه‌های بومی محلی لرستان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =