نقش اسباب‌بازی در رونق اقتصادی و کارآفرینی

دبیر سابق شورای نظارت بر اسباب‌بازی با اشاره به نقش اسباب‌بازی در آموزش مسائل مختلف به کودکان گفت: رشته طراحی اسباب‌بازی در ایران وجود ندارد، در صورتی که این امر منجر به رونق اقتصادی و کارآفرینی می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدحسین فرجو درباره رویداد ملی ایده‌آزاد در اسباب‌بازی خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که در رونق تولید داخلی نقش اساسی دارد حوزه اسباب‌بازی کودکان است، بنابراین طراحان باید با توان بیش‌تری در این حوزه فعالیت کنند.

وی با بیان این‌که در آموزش‌های رسمی فاقد رشته طراحی اسباب‌بازی در ایران هستیم، افزود: ما رشته‌های مختلف هنری را داریم اما به طور خاص علی‌رغم مصوبه‌ای که نزدیک به ۱۰ سال است بر زمین مانده ما هنوز در دانشگاه‌هایمان رشته طراحی اسباب‌بازی در کشورمان نداریم و افراد علاقه‌مند طراحی اسباب‌بازی کودکان به طور سنتی و خودجوش در این رشته فعالیت می‌کنند و امروزه جزء ایده‌پردازان اسباب‌بازی و سرگرمی کودکان هستند.

فرجو خاطرنشان کرد: مطالعه درباره اسباب‌بازی و سرگرمی کودکان، استفاده از تجربه‌های جهانی، رقم‌زدن ایده‌های جدید و مهندسی معکوس در این زمینه می‌تواند راهی را باز کند تا در کشورمان شاهد تولیدات متنوع از لحاظ کمی و کیفی باشیم، بنابراین برگزاری رویدادهایی همچون ایده‌آزاده در اسباب‌بازی امکانی را فراهم می‌کند تا طراحان بیش از گذشته با طراحی‌های داخلی و برگرفته از فرهنگ، آداب و رسوم ایرانی عجین شوند.

او با اشاره به نقش اسباب‌بازی در آموزش مسائل مختلف به کودکان گفت: بسیاری از مباحث همچون مسائل محیط زیست، شهری و... را می‌توان از طریق اسباب‌بازی به کودکان منتقل کنیم و در دنیا نیز اسباب‌بازی به عنوان یکی از عناصر اصلی و کلیدی در حوزه آموزش رسمی کودکان است.

وی افزود: شرکت‌هایی که برند محسوب می‌شوند در حوزه مسائل اجتماعی پا گذاشته و اسباب‌بازی‌هایی را برای نهادینه شدن موضوع‌های اجتماعی تولید می‌کنند بنابراین رویداد ملی ایده‌آزاد در اسباب‌بازی نیز می‌تواند اثرگذار و موجب ارتقاء دانش علاقه‌مندان در این حوزه شود.

وی ادامه داد: کشور چین یکی از تولیدکنندگان اصلی اسباب‌بازی در جهان است که شمارگان میلیونی دارد و درآمد آن از فروش نفت نیز در کشور ما بیش‌تر است بنابراین ما باید به صنعت اسباب‌بازی توجه بیشتری کنیم که سبب رونق اقتصادی و کارآفرینی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کشورمان می‌شود.

مراسم پایانی این رویداد روز ۲۷ خرداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور تولیدکنندگان و دست‌اندرکاران این صنعت برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =