رسانه‌ی ملی، صدای رسای آینده‌سازان است

مدیر کل کانون استان گیلان گفت: رسانه‌ی ملی صدای رسای آینده‌سازان است و در تعامل با دستگاه‌های فرهنگی، نقش مهمی در مقابله با هجمه‌های فرهنگی بیگانگان ایفامی‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، اسفندیارضیائی این سخنان را در دیدار با سرپرست صدا و سیمای مرکز گیلان و در آستانه آغاز فعالیت‌های تابستانه کانون، اظهارداشت و با بیان‌این‌که نقش رسانه ملی و صاحبان قلم و اندیشه در فرهنگ‌سازی و ایجاد موج‌های مثبت فرهنگی دارای اهمیت ویژه‌ای است، افزود: اثربخشی این حرکت هنگامی ظهور و بروز افزون‌تری می‌یابد که از حوزه کودک و نوجوان آغازشود.

مدیر کل کانون استان گیلان در ادامه سخنان خود به هجمه‌های فرهنگی دشمنان اشاره و با ضروری خواندن مقابله با این تهاجم اظهارکرد: نسل کودک و نوجوان اولین هدف بیگانگان محسوب‌می‌شود و برهمین اساس، ضروری است در سایه‌ی هم‌افزایی و سرمایه‌گذاری مناسب، برای آماده‌سازی خوراک فرهنگی آینده‌سازان تلاش کنیم.

وی در همین ارتباط به فعالیت‌های کانون پرورش فکری در زمینه آموزش مهارت‌های زندگیِ مبتنی بر سبک زندگی ایرانی اسلامی، ارایه‌ی خدمات فرهنگی به تمامی مخاطبان، مدیریت حضور آینده‌سازان در فضای مجازی و توجه به بازی و پاس‌داشت کودکی کودکان و برگزاری جشنواره‌ها و مهرواره‌های استانی اشاره و اطلاع‌رسانی و انعکاس این حرکت‌های فرهنگی درجامعه را گامی برای تحقق این اهداف خواند.

او در پایان این دیدار، به نقش محوری صدا و سیمای مرکز گیلان اشاره و با خاطرنشان‌کردن همراهی سازنده آن با کانون پرورش فکری گفت: بسط و گسترش این همکاری و هم‌گرایی می‌تواند به فرهنگ‌سازی و تولید برنامه‌های مناسب کمک‌کند.

کانون، مرکز تولید فکر و محتواست

سرپرست صدا و سیمای مرکز گیلان نیز از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌عنوان مرکز تولید فکر و محتوا نام برد و با مهم‌ و دشوار توصیف‌کردن فعالیت‌های آن تصریح‌کرد: حوزه‌ی کودک ونوجوان نیازمند توجه ویژه‌ است و برای شکل‌گیری جامعه‌ای فرهیخته، باید به کارهای اساسی پرداخته و از این نسل آغازکنیم.

محمد باقرباقرزاده در ادامه افزود: کارمعلم و مربی، پرورش روح و اندیشه کودک است و از این رو، علاوه بر توجه هم‌زمان به تعلیم و تربیت، نیازمند فرصت‌سازی برای اهل فن و ایجاد بسترهای مناسب برای مجموعه‌های فرهنگی چون کانون پرورش فکری هستیم تا زمینه‌های مناسب جهت ریل‌گذاری مسیر و  رستگاری آینده‌سازان فراهم‌شود.

سرپرست رسانه استانی در عین‌حال، به فعالیت‌ بیش از ۲۷۰ شبکه فارسی‌زبان، افزایش گستره‌ی فضای مجازی و طراحی بازی‌های نامناسب اشاره و با بیان این‌که هدف مشترک گردانندگان و طراحان آن«تزریق اندیشه» است، تصریح‌کرد: در میان انبوه این رویدادها، نیازمند پاسداری از کودکان و نوجوان هستیم و کانون به عنوان متولی این امر، نقش مهمی در ذائقه‌سنجی، تولید فکر و اندیشه و ارایه‌ی راهکارهای مناسب به تصمیم‌گیران و برنامه‌سازان صدا و سیما دارد.

او در پایان این نشست که در محل صدا و سیمای مرکز گیلان صورت‌گرفت به پیشینه‌ی روشن همراهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و رسانه استانی اشاره و خواستار گسترش این همکاری‌هاشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =