کد خبر: 288060
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
مطهری استاد در علم و اخلاق

اعضای مرکز فرهنگی هنری کانون چناران در هفته گرامی‌داشت مقام معلم، با ویژگی‌های شخصیتی و علمی استاد مطهری بیشتر از پیش آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، هم‌زمان با هفته گرامی‌داشت مقام معلم و با مشارکت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ویژه‌برنامه‌ای برای دانش‌آموزان اجرا شد و آنان ضمن آشنایی با شخصیت شهید مرتضی مطهری در مسابقه نقاشی و فعالیت‌های فرهنگی کتابخوانی شرکت کردند.

علیرضا تقی‌زاده مربی مسئول مرکز با اعلام این خبر گفت: یکی از ویژگی‌های شهید مطهری، تربیت ذهن‌های نقاد بود و به اعتقاد من ما به عنوان یک مربی باید به این مهم توجه ویژه داشته باشیم و براساس وظیفه و رسالتی که داریم، ابعاد شخصیتی آن شهید عالی‌مقام را برای نسل امروز معرفی کنیم.

مربی مسئول مرکز در ادامه افزود: در این برنامه نرگس غلامی مربی فرهنگی مرکز دانش‌آموزان را با زندگینامه شهید مطهری و تعدادی از آثار آن عالم گران‌قدر آشنا کرد و به دانش‌آموزان توصیه کرد برای پاسخ به سوالات خود و یا انجام پژوهش می‌توانند به این آثار به عنوان منبع موثق و مناسب مراجعه کنند.

در ادامه برنامه کتابدار کتابخانه‌ی باقرالعلوم شهرستان دانش‌آموزان را به شنیدن چند قصه و داستان رضوی دعوت کرد. «راز آن بوی شگفت» نوشته فریبا کلهر که بر اساس زندگی امام رضا(ع) نگاشته شده است، «با کبوترهای گنبد» نوشته احمد میرزاده که ویژه نوجوانان است و سروده‌هایی درباره امام مهربانی‌ها دارد از جمله کتاب‌هایی بود که دانش‌آموزان با آن آشنا شدند.

روایت قصه «درختی که بال در آورد» که به موضوع وضو گرفتن امام جواد (ع) در کنار درخت خشکیده و شاداب شدن مجدد درخت می‌پردازد، بخش دیگری از این ویژه‌برنامه بود که از دانش‌آموزان و اعضای مرکز خواسته شد نقاشی این قصه را با خلاقیت خود ترسیم کنند.

برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی به روش جای‌گذاری بعضی حروف با حروف دیگر و خوانش مجدد آن بخش دیگری از این فعالیت کتاب‌خوانی بود که ضمن ایجاد تمرکز برای شرکت‌کنندگان، لحظات شادی را برای آنان رقم زد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =