چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد

مربیان برگزیده قصه‌گوی کانون در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد، داستان حضرت یونس(ع) را برای کودکان و نوجوانان روایت می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، این نمایشگاه از ۲۳ اردیبهشت‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی با حضور ۲۲ کمیته اجرایی و در ۲۳ بخش با هدف ترویج سبک زندگی قرآنی و معرفی ظرفیت های قرآنی شهرستان کار خود را آغاز کرده است.

از آن‌جا که قصه و داستان به عنوان یک ابزار آموزش غیرمستقیم و قابل دسترس، برای انتقال مفاهیم دینی و ارزش‌های اخلاقی به کودکان و نوجوانان قابل استفاده است، کانون خراسان رضوی در این نمایشگاه در کمیته کودک و نوجوان به روایت داستان حضرت یونس(ع) در قالب «قصه و نمایش» می‌پردازد و تلاش می‌کند با بیان سرگذشت حضرت یونس(ع) مفاهیم صحیح تربیتی را به خوبی به کودکان منتقل و آنان را درراه رسیدن به کمال یاری رساند.

فضاسازی غرفه با تصویرسازی حجمی داستان حضرت یونس(ع) باعث ایجاد جذابیت بصری شده و کودکان علاوه بر شنیدن این روایت از زبان قصه‌گویان برگزیده کانونی با حضور در درون کشتی و نهنگ حجمی با این قصه ارتباط بیشتری برقرار کرده و با ماجراهایی که یونس پیامبر در سن ۳۰ سالگی با آن رو به رو می‌شود، همراه می‌شوند.

گفتنی است نمایشگاه قرآن مشهد به عنوان شعبه دوم نمایشگاه قرآن است که با رویکرد بین المللی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از ۲۳ تا ۳۰ اردیبهشت مطابق با ۷ الی ۱۴ ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۸ تا ۲۴ در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی مشهد از این فرصت معنوی بهره‌مند شوند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =