توجه به ظرفیت‌های بومی، محلی از اولویت‌های تعیین اهداف و برنامه‌ها خواهد بود

قاسم سلیمانی، سرپرست اداره کل کانون البرز با حضور در مرکز هشتگرد، ضمن آشنایی بیشتر با همکاران و موقعیت و بافت بومی، محلی این منطقه، توجه به ظرفیت های بومی، محلی را از اولویت‌ها دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، این مقام مسؤول ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع همکاران استان و مرکز هشتگرد افزود،  باید سعی کنیم از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مختلف، نهایت بهره را برده و جایگاه کانون را به طور شایسته‌ای به مخاطبان خود معرفی کنیم.

وی با اشاره به سابقه خوب کانون و تربیت مشاهیر هنری و ادبی در این نهاد، نیروی انسانی را از سرمایه‌های اصلی خوانده و از برقراری نظم کاری، ارتباط سیستمی همکاران و بررسی موانع، آسیب‌ها و  مشکلات و ارتباط صحیح، صادقانه و دوستانه در تمام سطوح فعالیتی،  به عنوان راه های اصلی ارتباط مناسب‌تر با مخاطبان یادکرد.

گستره‌ی حضور کانون در بین مخاطبان،  باید افزایش یابد

سلیمانی هم‌چنین به ظرفیت فضای مجازی اشاره کرده و با توجه به تشریح وضعیت کنونی جامعه و میزان زیاد استفاده اعضا از تکنولوژی، یادآوری کرد که دیگر زمان آن نیست که ما در مراکز فرهنگی، هنری، منتظر حضور اعضا باشیم، بلکه وقت آن رسیده است که گستره‌ی حضور خود را افزایش داده و با بهره‌گیری از توان و ظرفیت و امکانات به ویژه ظرفیت‌های بومی و محلی که از سرمایه‌های بسیار خوب استان است، و ظرفیت‌های بسیار خوب فضای مجازی، برنامه‌ها و اهدافی را مشخص کنیم که بتواند خدمات  کانون را به نحو شایسته به مخاطبان کودک ونوجوان عرضه کند.

سرپرست کانون البرز با بیان خط مشی‌های کلی کانون و اقدامات صورت‌گرفته در حوزه جذب اعضا،  خواستار توجه جدی به مهارت‌های زندگی و شعار «خوب زندگی کردن، تمرین می‌خواهد» به عنوان  شعار کانون، نه فقط در حد یک شعار،  بلکه برنامه‌ریزی دقیق برای محقق شدن آن شد و این امر را  مطالبه خود  از تمام مراکز فرهنگی، هنری استان دانست 

جذب نوجوانان به ویژه اعضای نوجوان جدید در فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های مناسب جهت حضور این گروه سنی و در نظر گرفتن اقدامات انگیزشی برای مراکز در این زمینه،از نکات قابل توجه سخنان قاسم سلیمانی بود.

ارتباط خوب و موثر با سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های فرهنگی، خانواده‌ها و اعضا و مشارکت مطلوب و دو سویه با آن‌ها  و برگزاری نمایشگاه‌ها ، جشنواره‌ها و کارگاه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف با توجه به ماموریت‌های کاری کانون و معرفی هر چه بهتر این مکان فرهنگی،  از دیگر نکات مهم مطرح شده بود..

توجه به ظرفیت حضور کتابخانه سیار و لزوم بهره‌گیری هر چه بیشتر از این امکان فرهنگی در استان نیز  با توجه به کمبود مراکز ثابت ، از دیگر مباحث مطرح شده بود.

توجه مربیان به برنامه‌ریزی با توجه به تعیین اهداف و ارزیابی دوره‌ای فعالیت‌های اجرا شده و رفع نواقص و بازنگری شیوه‌های اجرایی، استفاده از خلاقیت در فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی و توجه به   زمان حضور اعضا در مرکزنیز  در این دیدار، مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

همدلی و علاقه به کار سبب پیشرفت در فعالیت‌ها خواهد بود  

مهری فلاح، معاون فرهنگی، اجرایی کانون البرز هم که سلیمانی را در این بازدید، همراهی کرده بود در سخنانی با اشاره به توانمندی های همکاران مرکز و تشکیل گروه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی و اجرای برنامه‌های مختلف در سطح استانی،  استفاده بهینه از شرایط بومی، محلی و ظرفیت های موجود و داشتن اتحاد و همدلی و ارتباط صمیمانه و علاقه به کار را از رموز موفقیت این مرکز فرهنگی، هنری، عنوان کرد.

مربیان مرکز هشتگرد از سوابق گاری خود گفتند

مریم فلاح نژاد، مسؤول مرکز فرهنگی، هنری کانون در هشتگرد و مربیان فرهنگی، هنری مرکز  نیز در معرفی کوتاهی، در رابطه با سوابق کاری خود، مرکز و قابلیت‌های موجود در این مجموعه سخن گفتند.

توجه به بافت فرهنگی منطقه، سلایق و نیازهای روز اعضا، نیاز به آموزش مربیان و افزایش دانش و اطلاعات آنان، تاثیر برگزاری اردوهای فرهنگی، هنری در افزایش شناخت اعضا، معرفی فعالیت‌ها و نحوه اجرای آن‌ها در مرکز ، برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌ها و لزوم توجه به گسترش مراکز و فعالیت‌ها با توجه به نیاز منطقه،  از جمله مواردی بود که توسط این همکاران مطرح شد.

مرکز کانون در شهر هشتگرد که روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷،  پذیرای سرپرست و معاون کانون البرز بود، از مراکز قدیمی کانون استان است که با حدود سه هزار و پنجاه نفر عضو، در خیابان مصلی، خیابان شهید رستم نژاد این شهر واقع شده و به کودکان ونوجوانان این منطقه خدمت رسانی می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =