بازدید از موزه تاریخ کانون رایگان است

به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی بازدید از موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای تمامی علاقه‌مندان به آثار تاریخی به صورت آزاد و رایگان است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علاقه‌مندان می‌توانند روز 28 اردیبهشت 1398 در گذر از راهروی تاریخ، سیر تمدن بشری از دوره غارنشینی تا عصر فضا را در موزه تاریخ کانون مرور کنند.

موزه تاریخ کانون اولین موزه تخصصی کودک و نوجوان و تنها موزه تخصصی با موضوع تاریخ است که دارای بخش‌هایی همچون تونل زمان، سرداب، رمپ، اتاق کره، سالن نمایش و... است.

بر همین اساس، در این موزه مخاطبان با بخشی از اطلاعات تاریخی در قالب تابلوهای ایران‌شناسی و با بزرگانی هم‌چون ابن‌سینا، فردوسی، امیر کبیر و زکریای رازی آشنا می‌شوند.

در عین حال، سیر پیدایش و تحول خط در تمدن بشری و پوشش زنان و مردان ایرانی در دوره‌های مختلف تاریخی از دیگر بخش‌هایی است که بازدید کنندگان می‌توانند در این روز تماشا کنند.

این موزه که پیش از این نیز برای حضور دانش‌آموزان برنامه داشته است، امسال در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی بازدید برای عموم را آزاد اعلام کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند در روز 28 اردیبهشت از ساعت 9 صبح تا 18 از موزه تاریخ کانون واقع میدان شهدا، پیروزی، خیابان افروز، بعد از فروشگاه اتکا، نبش کوچه نگران‌پور دیدن کنند.

در همین روز نماینده شورای شهر تهران و مسئولان شهرداری منطقه 13 تهران نیز در ساعت 14 از موزه تاریخ کانون بازدید خواهند کرد.

گفتنی است این موزه فعالیت خود را از سال ۶۵ آغاز کرده است و هدف اصلی آن حفظ دست‌آوردهای فرهنگی، تاریخی و اسلامی و ترغیب کودکان به مطالعه در این حوزه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =