کد خبر: 288126
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
بزرگداشت شاعر طوس، فردوسی پاکزاد در مرکز 2 بجنورد

به مناسبت روز بزرگداشت شاعر طوس، فردوسی پاکزاد چند داستان از شاهنامه در مرکز شماره 2 بجنورد بازخوانی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان استان خراسان شمالی، در این برنامه که با حضور استاد قاسم مهرنیا برگزار شد، داستان‌های تولد زال، ضحاک و گردآفرید بازخوانی شدند.

قاسم مهرنیا در جمع اعضای مرکز شماره 2 بجنورد به فراز و نشیب داستانهای حماسی شاهنامه اشاره کرد و گفت: خوانش و مرور داستان های این اثر فاخر برای شما سرشار از جذابیت خواهد بود و می تواند دستمایه خلق آثار جدید برای ما که طالب آفرینش هستیم باشد.

این شاعر پیشکسوت استان با تأکید بر اینکه داستانهای شاهنامه همه در وصف شاهان و بزرگان نیست، خاطر نشان کرد: فردوسی روح آزادی دارد و در جای جای اشعار شاهنامه ظلم ستیزی و عدات خواهی موج می زند.

وی نقالی را به عنوان بهترین شیوه برای بیان حماسه های شاهنامه دانست و از کودکان و نوجوانان خواست تا ضمن مطالعه بیشتر اشعار فردوسی نقالی را از یاد نبرند و برای حفظ این سبک خوانش اشعار تلاش بیشتری به خرج دهند.

مولف کتاب قطره ای از قلزم در ادامه با ابراز خرسندی از اینکه در مراکز کانون کودکان و نوجوانان به خوانش اشعار فردوسی تشویق می شوند، اظهار کرد: انتظار می رود در کتاب‌های درسی بیشتر از اشعار فردوسی که سرشار از درس راستی و درستی است استفاده شود.

گفتنی است در این برنامه بیش از 80 نفر از اعضای مرکز شماره 2 بجنورد حضور داشتند و علاوه بر قصه گویی و خوانش ادبیات شاهنامه، انیمیشنی با موضوع رستم (یکی از شخصیت های شاهنامه ) نیز به نمایش در آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =