نخستین انجمن عکاسی نوجوانان کشور در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: یکی از راه‌های داشتن زندگی خوب «خوب دیدن» است و عکاسی تمرین مناسبی است برای دیدنِ خوب و از زاویه‌ی مناسب به زندگی نگاه کردن

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نخستین انجمن عکاسی نوجوانان کشور در کانون استان راه‌اندازی شد.

مدیرکل کانون استان در این‌باره گفت: در دنیای امروز ثبت و ماندگار کردن خاطرات و فعالیت‌ها، به ویژه برای نسلی که هر روز در معرض تکنولوژی‌های جدید قرار دارد، بسیار با اهمیت است و اگر ما نتوانیم داشته‌های‌مان را ثبت کنیم رد پایی از ما نخواهد ماند.

معصومه هادی در ادامه عنوان کرد: وسعت و غنای سوژه‌های طبیعی، جغرافیایی و هنری مبنایی واقعی برای معرفی ظرفیت‌ها و جلوه‌های ویژه‌ی استان است و هنر عکاسی با اندیشه و زاویه‌ی نگاه مناسب فرصتی است برای نشان دادن چهره‌ی واقعی سیستان و بلوچستان.

وی در پایان با اشاره به شعار کانون(زندگی خوب تمرین می‌خواهد) گفت: یکی از راه‌های داشتن زندگی خوب، «خوب دیدن» است و عکاسی تمرین مناسبی برای «دیدنِ خوب» است؛ از زاویه‌ی خوب به زندگی نگاه کردن را به ما آموزش می‌دهد و لحظه‌های زندگی ما را بهبود می‌بخشد.

در ادامه بنیانگذار آژانس عکس ایران عنوان کرد: «دوربین» قوی‌ترین رسانه‌ی تصویری جامعه‎ی امروز است که انسان‌ها را با وجود داشتن فرهنگ‌ها و زبان‌های گوناگون، به هم پیوند می‌زند.

علیرضا کریمی‌صارمی سپس افزود: هنرمند عکاس برای ایجاد فکری نو در جامعه تلاش می‌کند و می‌تواند جامعه را متحول کند و زندگی را تحت تاثیر قرار دهد.

دبیر انجمن عکاسی «مطالعه» را مهم‌ترین عنصر موفقیت در این هنر عنوان کرد و گفت: تفاوت بین یک عکاس، به عنوان هنرمند، و کسی که فقط عکسبرداری می‌کند، «تفکر و اندیشه» است و راز موفقیت در هنر داشتن فکر خلاق است که رسیدن به این مرحله از مسیر «مطالعه» می‌گذرد.

کریمی‌صارمی سپس به اهمیت فعالیت در حوزه‌ی کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: ما باید کودکان و نوجوانان را برای آینده پرورش دهیم تا هنرمندانی لایق و انیشمند برای فردای کشور آماده کنیم.

این مدرس در ادامه افزود: آینده‌ی عکاسی ایران به دست کودکان و نوجوانان است؛ از این‌رو باید برای آن روز آماده شوند و ما این حرکت را از سیستان و بلوچستان آغاز کردیم و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با توجه به جایگاهی که در فرهنگ و هنر ایران دارد، مرکز مناسبی برای شروع این رویداد بزرگ است.

بنیانگذار آژانس عکس ایران ادامه داد: در گستردگی دنیای امروز و برای نفوذ در ذهن کودک و نوجوان باید از تلفن همراه، به عنوان یک پدیده‌ی جهانی، استفاده کنیم تا بتوانیم اندیشه را وارد آن کنیم و با فرهنگ‌سازی، در میان مخاطبان خود ایجاد انگیزه کنیم و به آنان اندیشیدن بیاموزیم.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری سیستان و بلوچستان«عکس» را یک ابزار مطمئن برای معرفی این ظرفیت‌ها دانست و اظهار امیدواری کرد هنرمندانِ پرورش‌یافته در این انجمن «آیینه داران» شناساندن این توانایی‌ها به دیگر مناطق باشند.

گفتنی است پیش از سخنان کریمی‌صارمی، رییس گروه هنرهای تجسمی کانون در سخنانی هدف از تشکیل انجمن عکاسی نوجوانان را  کشف و پرورش استعداد، توسعه‌ی هنر عکاسی و کاربرد آن در زندگی نوجوانان عنوان کرد و گفت: از این رهگذر نوجوانان با نگاه خلاق و و جستجوگر، «خود» را بیان و مهارت زندگی را از این راه تمرین می‌کنند.

مامک یحیی‌پور در پایان افزود: امروز تکنولوژی در زندگی نوجوانان نقش مهمی دارد و عکاسی می‌تواند بخشی از نیازهای آنان را تامین کند و از سویی حضور آنان را در مراکز فرهنگ‌هنری کانون تداوم ببخشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =