دوره‌ی آموزشی عکاسی ویژه‌ی مربیان کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

دوره‌ی آموزش عکاسی با حضور بنیانگذار آژانس عکس ایران برای مربیان کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، دوره‌ی آموزشی عکاسی ویژه‌ی مربیان مراکز فرهنگی‌هنری حوزه‌ی زاهدان برگزار شد.

در ابتدای این دوره‌ی ۱۶ ساعته‌ی آموزش، مدیرکل کانون استان گفت: به روزرسانی فعالیت‌ها و ایجاد سلیقه‌ی جدید، متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی، در کودکان و نوجوانان با استفاده از کتاب و سایر فعالیت‌های کانون همواره مورد تاکید ماست.

معصومه هادی با اشاره به سیر تاریخی عکاسی در جهان، ایران را از پیشگامان استقبال و گسترش این هنر دانست و افزود: علاقه‌مندی به ثبت لحظه‌ها، کمال‌جویی و زیبایی طلبی ایرانیان باعث شد این هنر جایگاه شایسته‌ای را در میان مردم پیدا کند و امروز به لطف این علاقه‌مندی اطلاعات ارزشمند تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و... از گذشته به دست ما رسیده است.

هادی در پایان با اشاره به شعار کانون(زندگی خوب تمرین می‌خواهد) گفت: برای درست زندگی کردن «خوب‌دیدن، خوب‌شنیدن، خوب‌اندیشیدن و خوب‌عمل کردن» رمز موفقیت است و عکاسی تمرین مناسبی برای رسیدن به همه‌ی این موارد است.

در ادامه بنیانگذار آژانس عکس ایران عنوان کرد: «دوربین» قوی‌ترین رسانه‌ی تصویری جامعه‎ی امروز است که انسان‌ها را با وجود داشتن فرهنگ‌ها و زبان‌های گوناگون، به هم پیوند می‌زند.

علیرضا کریمی‌صارمی سپس افزود: هنرمند عکاس برای ایجاد فکری نو در جامعه تلاش می‌کند و می‌تواند جامعه را متحول کند و زندگی را تحت تاثیر قرار دهد.

وی در ادامه با ذکر تاریخچه‌ی از اختراع دوربین عکاسی و ورود آن به ایران، در دوران قاجار، به صحبت در خصوص نقش عکاسی در جهان امروز و اهمیت کاربرد آن در پزشکی، تحلیل داده‌های فضایی، رویدادهای خبری، اجتماعی و...، که تمام زندگی انسان را تحت تاثیر قرار داده، پرداخت.

کریمی‌صارمی در ادامه قسمت‌های گوناگون دوربین عکاسی، شناخت نور و نورسنجی را برای مربیان معرفی کرد و شش نکته‌ی مهم عکاسی(نور، لنز، سوژه، دیافراگم، ابزار ثبت و زمان) را توضیح داد.

تمرین عملی عکاسی با تلفن همراه، پخش فیلم آموزشی، کادربندی در عکاسی و ارایه‌ی موضوع برای رسیدن به اندیشه‌ی نو دیگر بخش‌های این کارگاه آموزشی بود که در این بخش مدرس کارگاه گفت: تفاوت بین یک عکاس، به عنوان هنرمند، و کسی که فقط عکسبرداری می‌کند، «تفکر و اندیشه» است و راز موفقیت در هنر داشتن فکر خلاق است که رسیدن به این مرحله از مسیر «مطالعه» می‌گذرد.

چند تمرین نوشتن، سوژه‌یابی و اهمیت آموزش آن به کودکان هم توسط دبیر انجمن عکس ایران به حاضران ارایه شد و هم‌چنین همکاران در قسمت‌هایی از این دوره‌ی آموزشی با حضور در بازار سنتی شهر زاهدان و یک مکان فرهنگی- گردشگری، آموخته‌های خود را به صورت عملی تمرین کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =