کد خبر: 288179
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
ضیافت افطاری با طعم شیرین شاهنامه‌خوانی

مربیان مرکز فرهنگی هنری کاشمر در سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی ویژه‌برنامه‌ای اجرا و اعضای مرکز را به ضیافت افطار دعوت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در بیست و یکمین روز از اردیبهشت‌ماه، و هم‌زمان با روز پاسداشت زبان و ادبیات فارسی، ۸۰ عضو برگزیده کانون در ضیافت افطاری مرکز شرکت و از ویژه‌برنامه‌های فرهنگی این ایام بهره‌مند شدند.

مهدی اسحاقی مربی مسئول مرکز مسائل تربیتی و اخلاقی و عشق به وطن را از جمله مواردی عنوان کرد که بچه‌ها با خواندن شاهنامه و شناخت قهرمانان ملی به آن خواهند رسید و اظهار کرد: امروزه کتاب‌های متنوعی از قصه‌های شاهنامه در گروه‌های سنی مختلف وجود دارد و این فرصت را فراهم می‌آورد تا کودکان‌مان با قصه‌ها و قهرمانان ملی آشنا شوند و مربیان کانون باید از این شرایط نهایت بهره را ببرند.   

اسحاقی در ادامه گفت:  با توجه به اهمیت پاسداشت فرهنگ و سنت کهن ایرانی، از چندی پیش اعضای منتخب مرکز در کارگاه‌های نقالی و پرده‌خوانی حضور فعال داشتند و خود را برای خوانش بخش‌هایی از اثر فاخر شاهنامه به بیان ساده و دلنشین آماده کرده ‌بودند.  

مربی مسئول مرکز از ماه مبارک رمضان به عنوان ماه خودسازی یاد کرد و گفت: اعضای مرکز مشارکت گسترده‌ای در مسابقه قرآنی «نردبان آسمان» داشتند و در این روز علاوه بر آشنایی با آداب و رسوم ماه پرخیر و برکت رمضان، به سراغ کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» رفتند و با خوانش داستان‌هایی از زندگانی پیامبران با سیره آن بزرگواران نیز آشنا شدند.

اجرای کمدی طنز توسط دو عضو قدیم کانون با استقبال خوب اعضا روبه رو شد و اجرای خوب گروه سرود و تواشیح مرکز به همراه موسیقی سنتی به خاطره‌انگیز بودن این شب افزود.

در پایان اعضای مرکز پس از اقامه نماز جماعت به سوی سفره‌های پر برکت افطاری رفتند و با مربیان و خانواده‌شان خدا را بابت توفیق روزه گرفتن شکر کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =