اجرای ویژه‌برنامه‌ی مربیان کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برای بازدیدکنندگاه در روز جهانی موزه

مربیان مرکز فرهنگی‎هنری شماره یک زاهدان با اجرای فعالیت‌های کانون برای بازدیدکنندگان در «موزه‌ی منطقه‌ای جنوب شرق کشور» روز جهانی موزه را گرامی داشتند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک زاهدان ویژه‌برنامه‌ای در روز جهانی موزه برای مخاطبان اجرا کردند.

مربیان در این روز به دعوت مدیر موزه‌ی منطقه‌ای جنوب شرق کشور، در این موزه حاضر شدند و با انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون از مخاطبان خود استقبال کردند.

در این ویژه‌برنامه کودکانی از حاشیه‌ی شهر زاهدان حضور داشتند که در ابتدا با فعالیت معرفی سرزمین با سیستان و بلوچستان و پیشینه‌ی تاریخی و فرهنگی آن، با کمک جورچین، آشنا شدند.

برگزاری دو کارگاه نقاشی و کاردستی، با موضوع جاذبه‌های استان، دیگر بخش‌های سرگرم‎کننده و آموزنده‌ی این ویژه برنامه بود که مورد استقبال سایر بازدیدکنندگان از موزه هم قرار گرفت.

در پایان حاضران در برنامه با توضیح مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کارشناسان موزه از بخش‌های گوناگون دیدن کردند.

قابل ذکر است موزه‌ی منطقه‌ای جنوب شرق کشور در شهر زاهدان واقع شده و دارای سه بخش مردم‌شناسی، بوم‌شناسی و باستان‌شناسی است و در زمینی به مساحت ۱۵۰۰۰مترمربع و در پنج طبقه ساخته شده است که اطلاعات ارزشمندی در حوزه‌ی ادبیات شفاهی، مشاهیر، فرهنگ و آداب و رسوم، پوشاک، خوراک، صنایع دستی، پوشش گیاهی و جانوری و مشخصات محوطه‌های باستانی و نیز آثار کشف شده(سفالی، سنگی، فلزی، مفرغی و...) از شهر سوخته، کوه خواجه، دهانه غلامان، اسپیدز بزمان، شهداد کرمان، جیرفت و خراسان جنوبی را به بازدیدکنندگان ارایه می‌دهد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =