برگزاری نشست تخصصی «ایثار تا رویش» در کانون دامغان

نشست تخصصی «ایثار تا رویش» در آستانه‌ی سال‌روز آزادسازی خرمشهر در مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری دامغان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، فاطمه‌سادات امیرفخریان مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دامغان از برگزاری نشست تخصصی «ایثار تا رویش» با دعوت از مهدی خادمیان، مدیر دفتر فرماندهی نیروی هوایی ارتش ایران، نویسنده و شاعر کتاب «راه خورشید» خبر داد و گفت: این نشست به‌منظور انتقال آموزه‌های فرهنگ ایثار و شهادت در آستانه‌ی سال‌روز آزادسازی خرمشهر ویژه اعضای نوجوان برگزار و با استقبال آن‌ها روبه‌رو شد.

امیرفخریان اظهار داشت: خادمیان پس از گفت‌وگو با اعضا درخصوص روایت‌ها و شعرهای آیینی در حوزه‌های ‌مختلف، به بیان تعریف فرهنگ ایثار و انتقال این مفهوم از واقعه‌ی کربلا و ارتباط آن با هشت‌سال دفاع مقدس و ارزش‌های آن پرداخت.

شاعر راه خورشید در ادامه افزود: کسانی‌که در دفاع مقدس، جنگ را از نزدیک دیده‌اند در کشف و شهودهای نوشتاری خود در حوزه‌ی ادبیات جنگ موفق‌تر هستند.

خادمیان با تأکید بر این‌که جامعه متأثر از اتفاقات بیرونی است و ما وامدار کسانی هستیم که خالصانه در هشت‌سال دفاع مقدس از وطن دفاع کردند، گفت: علیرضا دهقانیان، نصراله مردانی، میلاد عرفان‌پور و مرتضی امیری درباره‌ی درون‌مایه کتاب‌های خود اطلاعات ارزنده‌ای به مخاطبان ارائه داده‌اند.

شاعر راه خورشید یکی از ارزش‌های محتوایی این کتاب را در کنار ارزش‌های فنی و قابلیت‌های شعری که به یک اثر ممتاز تبدیل شده، مخاطبان ارزشمند و زیباسیرتی دانست که محتوا با این مضمون «آن‌ها که جنگ هنوز برایشان پایان‌نیافته و در برابر حمله‌های عصبی وتنفسی، پشت کپسول‌های اکسیژن سنگر می‌گیرند»، به آن‌ها پیشکش شده است.

امیرفخریان در پایان خاطرنشان کرد: سروده‌های راه خورشید به مناسبت‌های مختلف در محضر مقام معظم رهبری قرائت شد و موجبات تحسین و تمجید ایشان را همراه داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =