توضیح معاون کانون درباره‌ی اصلاح و تغییر فرم کارگزینی کارکنان قراردادی

فرم قرارداد کار معین جایگزین احکام سابق اداری کارکنان قراردادی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌شود تا این نیروهای شاغل در کانون از مزیت‌های آن استفاده کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، امیرحسین آزادی‌وفا معاون توسعه و مدیریت منابع کانون از صدور احکام اداری کارکنان رسمی و پیمانی همچنین جایگزین شدن فرم‌های قرارداد کار معین به جای احکام سابق کارکنان قراردادی در کانون خبر داد.

وی در این زمینه توضیح داد: از سال ۱۳۸۸ در کانون برای کارکنان قراردادی احکامی شبیه کارکنان رسمی صادر می‌شد که علاوه بر طرح اشکال از سوی مراجع رسمی نظارتی، زمینه تعدیل نزدیک به ۷۰۰ نفر از همکاران قراردادی کانون را به‌عنوان نیروهای مازاد ایجاد می‌کرد.

این مقام مسئول در کانون از رایزنی‌های گسترده مسئولان کانون در ماه‌های اخیر با مراجع ذی‌ربط برای حل این مشکل خبر داد و گفت: در نهایت، رایزنی‌ها نتیجه‌بخش بود و امیدواریم با اصلاحی که صورت گرفته است همکاران قراردادی در مقایسه با همکاران رسمی و پیمانی از وضعیت مطلوبی برخوردار شوند و فاصله قبلی کاسته و برداشته شود.

پرداخت حق اولاد به خانم‌ها و تاثیر مدرک تحصیلی؛ مزیت‌های فرم جدید

آزادی‌وفا درباره‌ی تفاوت‌ها و مزیت‌های این تغییرات توضیح داد و یادآور شد: در گذشته بین حقوق دریافتی کارکنان قراردادی تفاوت‌های بی‌مبنایی وجود داشت ولی از این پس تفاوت‌ها تنها بر اساس ملاک‌های مشخصی مثل سال‌های خدمت، مدرک تحصیلی، تعداد فرزندان و ... لحاظ خواهد شد.

وی با بیان این‌که در گذشته تفاوت دریافتی‌های کارکنان قراردادی بر اساس مدرک تحصیلی بالاتر نسبت به مدرک قبلی تنها حدود ۱۰‌هزار تومان بود افزایش این تفاوت به حدود ۱۵۰‌هزار تومان را از جمله مزیت‌های استفاده از فرم‌های جدید قرارداد عنوان کرد.

به‌گفته‌ی معاون توسعه و مدیریت منابع کانون، حق اولاد به خانم‌های قراردادی- حتی اگر سرپرست خانوار نیز نباشند - به ازای هر فرزند زیر بیست‌سال ۱۵۰‌هزار تومان پرداخت خواهد شد همچنین با توجه به گلایه و انتقاد همکاران قراردادی نسبت به اختلاف ارزش ریالی ساعات اضافه‌کاری خود در مقایسه با کارکنان رسمی و پیمانی، افزایش نزدیک به دوبرابری میزان ارزش ریالی ساعت اضافه‌کار کارکنان قراردادی نیز از دیگر مزایای این تغییرات است.

پست‌های سازمانی در افزایش حقوق کارکنان قراردادی بی‌تاثیر است

آزادی‌وفا در عین حال توضیح داد اگرچه برخی از سرفصل‌های حکم‌های قدیم مانند حق شغل و حق شاغل بر اساس محدودیت‌های قانونی، از فهرست پرداخت به کارکنان قراردادی خارج شده است و پست‌های سازمانی نیز در میزان افزایش حقوق این کارکنان بی‌تاثیر است اما به لطف خدا افزایش میانگین ۷۰۰ هزارتومانی حقوق این همکاران قطعی است.

وی با بیان مزیت‌های اقدام اخیر معاونت توسعه و مدیریت منابع کانون در خصوص قرارداد کار معین ابراز امیدواری کرد که با این روش نگرانی‌های همکاران از بابت تعدیل نیرو و یا تبدیل وضعیت آنان به شرکتی رفع شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون درباره‌ی میزان افزایش حقوق کارکنان رسمی، پیمانی و پاره‌وقت توضیح داد که میزان این افزایش هم به طور قانونی و بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی انجام خواهد شد.

حکم‌ها آماده است، پرداخت حقوق کمی با تاخیر

آزادی‌وفا از آماده شدن حکم‌های اداری کارکنان کانون خبر داد و یادآور شد در این ماه شاید به دلیل ضرورت آماده شدن همه حکم‌ها، پرداخت حقوق کمی با تاخیر صورت بگیرد و ممکن است تا روز سوم خرداد به‌طول بیانجامد.

وی در عین حال توضیح داد در حقوق این ماه کارکنان قراردادی شاغل در استان‌هایی مثل آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و بوشهر حق مناطق عملیاتی نیز اعمال نشده است اما این مورد در احکام جدید از خرداد ۱۳۹۸ با معوقه‌های آن به همکاران آن استان‌ها پرداخت می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =