کد خبر: 288229
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
بازدید 783
شامه‌نوازی عِطر بهار قرآن در کانون استان گیلان

همکاران ستادی، مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان میهمان خوان گسترده ماه مبارک رمضان شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، هم زمان با ماه میهمانی پروردگار و شامه‌نوازی عِطر بهار قرآن، همکاران ستادی، مربیان و اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی هنری با اجرای فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی و گستردن سفره‌ی افطاری، میهمان خوان گسترده‌ی رمضان شدند.

پرورش حس دینی و عمق‌بخشی به باورهای اسلامی اعضا، آشنایی افزون‌ کودکان و نوجوانان با مناسبت‌های مذهبی، توسعه فعالیت‌های اسلامی و ارایه الگوهای دینی و اخلاقی مناسب‌ به آینده‌سازان، از جمله اهداف برگزاری این ویژه به‌شمارمی‌رفت.

برهمین اساس، همکاران ستادی این مجموعه‌ی فرهنگی ضمن فضاسازی مناسب، برپایی نماز جماعت و برگزاری محفل اُنس با قرآن، از برکت‌های مادی و معنوی این ماه مبارک بهره‌مندشدند.

قرائت دعاهای ماه مبارک رمضان، خوانش زیارت عاشورا و برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ با موضوع  «قرآن کریم  و ماه رمضان»، از جمله برنامه‌های همکاران ستادی محسوب‌می‌شد.

براساس این گزارش، شرح و تفسیر آیه‌های قرآن‌کریم و هم‌چنین، بیان احادیث و روایات معصومین (ع) ازدیگر فعالیت‌ها بود که با هدایت ضیاء غیوری، معاون فرهنگی کانون استان صورت‌گرفت.

درهمین‌حال، فعالیت‌های ماه مبارک رمضان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در سایه‌ی همراهی مسوولان، اعضا و باحضور خانواده‌ها برگزارشد و مربیان این مجموعه‌ی فرهنگی در سایه اجرای فعالیت‌های خلاقانه، هدف‌مند و با تکیه برمتن دینی فعالیت‌های کانون به نشر و گسترش فرهنگ اسلامی پرداختند.

میزبانی کانون رشت از جشن میلاد کریم اهل بیت(ع)

برهمین اساس، مرکز فرهنگی هنری  کانون رشت با همکاری مدرسه قرآنی علامه طباطبایی آموزش و پرورش ناحیه ۲ این شهر، ضمن برگزاری جشن میلاد کریم اهل بیت ‌(ع)، میزبان محفل «اُنس با قرآن» شد.

معاون‌فرهنگی کانون استان گیلان طی این آیین که در سالن نمایش کانون رشت صورت‌گرفت، به برکت‌ها و فرصت‌های ماه مبارک رمضان اشاره و با طرح پرسشی درباره لقب امام حسن مجتبی(ع) گفت: کرامت، خوان گسترده و توجه ویژه به نیازمندان، از ویژگی‌های این امام همام محسوب‌می‌شود.

ضیاء غیوری در ادامه به همراهی و هم‌نشینی این معصوم با مردم عادی جامعه اشاره و این ویژگی‌ها را قابل ستایش توصیف‌کرد.

برپایه این گزارش، قصه‌گویی خوانش‌شعر و دکلمه‌خوانی اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون رشت، مولودی‌خوانی، اجرای مسابقه‌ی حضوری با موضوع «معرفی شخصیت کریم اهل بیت (ع)» و هم‌چنین، اجرای سرود دانش‌آموزان مدرسه قرآنی علامه‌ طباطبایی، ازجمله برنامه‌های این مراسم بود که با قرائت قرآن مجید از سوی قاریان کودک و نوجوان و اهدای بسته‌های فرهنگی به حاضران همراه‌شد.

عِطر ربّنا در مرکز فرهنگی هنری تالش

کانون شهرستان تالش هم‌زمان با حلول ماه میهمانی پروردگار، تشویق تمرین روزه‌داری کودکان را در کارگاه زندگی برعهده‌گرفت و با اجرای فعالیت‌هایی چون: قصه‌گویی قرآنی، معرفی کتاب‌های دینی، برپایی محفل «اُنس با قرآن»، برگزاری مسابقه‌ی حضوری و آموزش‌کاردستی به حاضران، در مسیر پرورش حس دینی اعضا گام‌برداشت.

این مرکز فرهنگی هنری هم‌چنین، میزبان ویژه‌برنامه «کریم سبزپوش» شد که هم‌زمان با ولادت کریم اهل بیت، امام حسن (ع) و با حضور جمعی از مسوولان و بیش از ۷۰ عضو نوجوان انجام‌گرفت.

اجرای فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری، قرائت جزء سی‌ام  قرآن کریم، معرفی شخصیت اولین ثمره باغ نبوت و گستردن سفره‌ی نذری، هم‌خوانی دعای فرج و برپایی نماز جماعت و اهدای بسته‌های فرهنگی به حاضران، ازجمله برنامه‌های این مرکز در ویژه‌برنامه« کریم سبزپوش» بود.

ویژه برنامه « کریم سبزپوش»

برگزاری نشست تربیتی «دوستان خدا» در کانون آستانه اشرفیه

مرکز فرهنگی هنری کانون آستانه اشرفیه هم به‌مناسبت ماه مبارک رمضان و با هدف تعمیق‌باورهای دینی کودکان و نوجوانان، نشست تربیتی«دوستان خدا» را با حضور امام جمعه، فرماندار و دیگر مسوولان این شهرستان برگزارکرد.

امام جمعه شهرستان آستانه اشرفیه در این نشست، پیرامون اهمیت دوران جوانی و نوجوانی برای حاضران سخن‌گفت و با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص)، نقش خانواده‌ها را در تربیت این نسل مهم و ویژه برشمرد.

حجّت‌الاسلام و المسلمین احمدطیبی در این میان نگاهی به فرصت‌ها و تهدیدهای متوجه کودکان و نوجوانان داشت و با اشاره به گستره‌ی بهره‌گیری از فضای مجازی، گوشی همراه بر نقش سازنده و حیاتی معلمان، مربیان و کارشناسان در مسیر هدایت آینده‌سازان تاکیدکرد.

طرح پرسش از سوی اعضا و پاسخ گویی میهمان برنامه، از دیگر بخش‌های این نشست به شمار می رفت و درپایان نیز کودکان و نوجوانان ضمن تماشای فیلم‌ تولیدی کانون، شرکت در کارگاه آموزش خوش‌نویسی و مسابقه‌ی حضوری، نسبت به مطالعه کتاب های دینی اقدام‌کردند.

میزبانی کانون انزلی ازنشست تربیتی«آسیب‌های اجتماعی متوجه نسل کودک و نوجوانان»  

مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون بندرانزلی هم با برپایی سفره‌ی افطاری و برگزاری نشست تربیتی«آسیب‌های اجتماعی متوجه نسل کودک ونوجوان» پذیرای اعضا و خانواده‌ها شد.

طی این نشست که با حضور «لیلا پور رزاز» و « منصوره محمددوست»، به ترتیب مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری و کارشناس سلامت اداره بهداشت بندرانزلی صورت‌گرفت، حاضران با آثار و پیامدهای آسیب‌های اجتماعی متوجه نسل کودک ونوجوان آشناشدند.

میهمانان این برنامه به اهمیت و جایگاه خانواده به عنوان ضامن سلامتی جامعه اشاره و تقویت بنیانهای خانوادگی را در پیش‌گیری از ناهنجاری‌های اجتماعی مهم توصیف‌کردند.

ضرورت توجه به علاقه کودکان ونوجوانان، دوستی و گفت‌وگوی صمیمانه با آنان و درعین‌حال، فراهم‌سازی فرصت‌های بهره‌گیری از فن‌آوری‌های روز و هدایت هدف‌مند آنان درسایه پرهیز از محدودسازی، دیگر موضوع‌های بود که میهمانان برنامه به آن اشاره داشتند.

اجرای نمایش عروسکی مربیان کانون لاهیجان، بر سفره بخشندگی رمضان

کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان لاهیجان در این ایام، توجه ویژه‌ای به مخاطبان کودک و خردسال داشت و ضمن دعوت از مدارس و مهدهای کودک این شهرستان، نمایش عروسکی «گل‌بهار» را با نگاهی تربیتی به روی صحنه‌برد.

نمایش عروسکی «گل‌بهار»

«دست‌های مهربان خدا» در کانون سیاهکل

مرکز فرهنگی هنری سیاهکل هم با ویژه‌برنامه «‌دست‌های مهربان خدا»، پذیرای جمع صمیمی مسوولان، اعضا و خانواده‌ها شد.

برپایه این گزارش، امام جمعه شهرستان سیاهکل میهمان ویژه این مراسم بود که به برکت‌های ماه مبارک رمضان و فضیلت‌های روزه‌داری پرداخت و نقش کانون پرورش فکری را در ایجاد بسترهای مناسب برای پرورش حس دینی نسل کودک و نوجوان قابل تقدیرخواند.  

حجّت الاسلام و المسلمین محمد علی کریمی درعین حال، به پرسش‌های دینی اعضا پاسخ گفت و از برگزاری چنین نشست‌هایی استقبال‌کرد.

ادامه‌بخش این مراسم نیز خوانش دل‌نوشته عضو کانون سیاهکل با عنوان«اولین روز روزه‌داری»، مداحی میهمان برنامه و  اهدای کتابچه دعا به حاضران بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =