آشنایی با سبک زندگی اسلامی پای سفره‌های سادۀ افطار مراکز کانون تهران

اعضای کودک و نوجوان روزه‌دار مراکز کانون استان تهران، در شب‌های ماه مبارک رمضان میهمان سفره‌های ساده‌ی افطار این مراکز بوده و فرهنگ ساده زیستی در زندگی ایرانی-اسلامی را مشق کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان استان تهران، هم‌زمان با ماه پر خیر و برکت رمضان، مراکز ۶۲ گانه کانون استان با برگزاری مراسم‌های مختلف دینی- فرهنگی و گستردن سفره‌های افطار برای کودکان و نوجوانان روزه‌دار و روزه اولی‌ها، فضیلت سفره‌های افطاری ساده را در سبک زندگی ایرانی-اسلامی برای مخاطبانشان بازخوانی کردند.

ویژه‌برنامه میهمانی خدا در مرکز شماره ۱۵

به همین مناسبت، مربیان مرکز تخصصی ادبی (شماره ۱۵) با برگزاری ویژه‌برنامه «میهمانی خدا» ۱۰۰ نفر از روزه‌داران عضو این کتابخانه کانون را میهمان کرد.

این مراسم که با همراهی اعضای باسابقه و ارشد و برخی والدین از ساعت ۱۹ برگزار شد، کودکان روزه‌دار ضمن تلاوت دسته‌جمعی آیاتی از قرآن مجید، از زبان مربیان خود، باسنت حسنه‌ی افطاری و اهمیت نذورات و گستردن سفره‌های ساده افطار باهدف صله ارحام در ماه رمضان بیشتر آشنا شدند.

اجرای نمایش کوتاه با موضوع رمضان، مسابقه پانتومیم، خواندن دعا برای ظهور امام عصر (عج) به صورت  دسته‌جمعی از دیگر برنامه‌های این ضیافت پر خیر و برکت بود.

گفتنی است کبرا بابایی و ربابه حسین پور دو تن از کارشناسان کانون استان نیز میهمان جمع صمیمی اعضای این مرکز بودند.

انس کودکان با قرآن در مرکز شماره ۳۲

مربیان مرکز فرهنگی هنری شماره ۳۲ کانون تهران در ماه مبارک رمضان کارگاه روخوانی و تلاوت جزء سی‌ام قرآن کریم را برگزار کردند.

این کارگاه به منظور انس کودکان با قرآن کریم و معرفی شخصیت‌های قرآنی در قالب فعالیت‌هایی همچون روخوانی، قرائت و قصه‌گویی از قصه‌های قرآنی برای کودکان ۸ تا ۱۰ سال تا پایان ماه مبارک رمضان به اجرا درمی‌آید.

قاریان کوچک این کتابخانه، همه‌روزه از ساعت ۹ صبح در فضایی صمیمی و پر از معنویت، سوره‌های جزء سی‌ام را تلاوت کرده و برای حفظ این جزء از قران کریم می‌کوشند.

گفتگو در مورد آموزه‌های اخلاقی ائمه اطهار (ع)  و آموزش قواعد خوانش قران، از دیگر فعالیت‌های این برنامه در ماه مبارک رمضان است.

ولادت امام سوم شیعیان در مرکز شماره ۱۸

روز سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ مربیان مرکز شماره ۱۸ کانون استان تهران به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) برای اعضای کودک و نوجوان ضیافت افطار برپا کردند.

نوجوانان روزه‌دار این مرکز فرهنگی هنری بخشی از برنامه‌های این مناسبت را بر عهده گرفتند و مربیانشان را در برپایی این جشن همراهی کردند.

بر همین اساس «مجتبی کاکایی افشار» در ابتدای برنامه آیاتی از قران را تلاوت کرد و با همراهی «امیررضا قندهاری» و «ماهان عیسی پور» به اجرای مولودی‌خوانی پرداختند.

قصه‌گویی از زندگی امام حسن مجتبی (ع) برگرفته از کتاب حیات پاکان، جمع خوانی دعای توسل و دعای مجیر توسط میهمانان و پذیرایی در هنگام افطار از دیگر برنامه‌های این مناسبت بود.  

جشن بهار قرآن در مرکز شماره ۲

این مرکز فرهنگی هنری در ماه مبارک رمضان با برگزاری مراسم ختم کامل قرآن توسط مربیان و اعضای نوجوان، فرصت انس با قرآن را برای اعضا به وجود آورد.

بر همین اساس مربیان این مرکز با اعلام فراخوانی که به صورت پانل طراحی و در محل سالن اصلی کتابخانه نصب کردند از اعضای نوجوان روزه‌دار برای شرکت این برنامه پرفیض دعوت به عمل آوردند.

نوجوانان این مرکز فرهنگی هنری، با مربیانشان در این برنامه پر خیر و برکت همراه شده  و هرروز به صورت جمع خوانی یک حزب قرآن کریم را تلاوت قران می‌کنند.

گفتنی است در پایان ماه مبارک رمضان، اعضای فعال در این برنامه، در جشن بهار قرآن دعوت می‌شوند و معارف و آموزه‌های قرآنی خود را با برنامه‌های مختلف قصه‌گویی، نمایش، مسابقه و ... اجرا می‌کنند.

جشن میلاد نور در مرکز ۲۲

مصادف با شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) مربیان و اعضای نوجوان این مرکز کانون استان جشنی به این مناسبت برپا کرده و بیش از ۴۰ نفر از کودکان روزه اولی و دیگر اعضای روزه‌دار را به این میهمانی دعوت کردند.

این مراسم با صوت خوش قرآن «مهدی حاج علی‌اکبر» و مولودی‌خوانی این عضو نوجوان آغاز شد.

«مهدیه ابراهیمی» که اجرای این برنامه را بر عهده داشت، به خوانش متنی ادبی درباره‌ی فضائل اخلاقی این امام همام پرداخت.

برگزاری مسابقه‌ی پرهیجان چشم‌هایت را ببند و بنویس، معرفی برنامه‌های تابستانه، معرفی آدابِ روزه‌داری و ساده زیستی در ماه مبارک رمضان از دیگر برنامه‌های این جشن بود.

در پایان روزه‌داران کوچک پای سفره ساده‌ی افطار این مرکز نشسته و در کنار مربیانشان روزه‌ی خود را افطار کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =