سومین محفل قرآنی اعضای کانون پرورش فکری سمنان

سومین محفل قرآنی «صوت ملکوت» با حضور قاریان نوجوان کانون پرورش فکری در دفتر نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه سمنان برگزار و از برگزیدگان این دوره، تجلیل شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، سومین محفل قرآنی اعضای پسر نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری با مشارکت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به یاد شهدای عملیات بیت‌المقدس و حماسه‌ی سوم خرداد در محضر حجت‌الاسلام سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه سمنان و با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، قاریان نوجوان، اعضا، والدین، مربیان و کارکنان کانون پرورش فکری عصر چهارشنبه یکم خردادماه ۱۳۹۸ همراه با ضیافت افطار در دفتر امام جمعه برگزار و از برگزیدگان این محفل معنوی، قدردانی شد.

توصیه نماینده ولی‌فقیه به نوجوانان؛ در کنار قرآن، ولایی باشید

حجت‌الاسلام شاهچراغی ضمن قدردانی از مدیرکل و کارکنان کانون پرورش فکری و ابراز خرسندی از برگزاری محفل قرآنی برای مخاطبان نوجوان پسر و خیرمقدم به مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی با اشاره به نقش محبت در فرازی از سخنان شهید مصطفی چمران، او را عارف و سالک خواند و افزود: محبت وقتی بالا رود تبدیل به عشق می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان در ادامه، سومین محفل قرانی را بسیار مناسب با ماه رمضان و بهار قرآن عنوان و تأکید کرد: توصیه‌ی من به نوجوانان که خیلی آنها را دوست دارم این است که در کنار قرآن، باید عشق به ولایت هم باشد، باید امام عصر باشد، باید مقام معظم رهبری باشد و نوجوانان بایست ولایی باشند.

وی با اشاره به ابتکار امسال کانون پرورش فکری در برگزاری این محفل در محیطی معنوی با حضور مسئولین آن را کاری نو و جذاب خواند و افزود: این حرکت کانون پرورش فکری بسیار درخور توجه و قابل تحسین است.

تمرین و گسترش سواد قرآن و عامل به آن بودن در جامعه

نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون استان سمنان ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر سوم خرداد و هشت‌سال دفاع مقدس و خیرمقدم به مسئولان استانی و شهرستانی حاضر در سومین محفل قرآنی «صوت ملکوت»، اظهار داشت: عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر معجزه‌ی دفاع مقدس لقب گرفت که فرآیند هشت‌سال دفاع مقدس را به نفع جمهوری اسلامی تغییر داد.

مدیرکل کانون استان سمنان هدف از برگزاری محفل قرآنی «صوت ملکوت» را اجرای منویات مقام معظم رهبری و آشنایی نوجوانان با مفاهیم و ارزش‌های قرآنی، شناخت و پرورش استعداد اعضای کانونی در حوزه‌ی قرآن، عترت و نماز و معرفی آنها به مجامع دینی و قرآنی، پرورش حس مذهبی و تقویت مکارم اخلاقی از طریق انس با قرآن، بصیرت‌افزایی دینی اعضا با محوریت معارف قرآنی و گسترش فعالیت‌های قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان در استان عنوان و خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۱۰ شرکت‌کننده، ۳۳ نوجوان به مرحله‌ی استانی راه یافتند که پس از داوری و ارزیابی ۱۰ نفر برگزیده نهایی شناخته شدند.

خدابخشی در بخش دیگر سخنانش از نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه سمنان به‌عنوان پدر معنوی استان نام برد و از ایشان که دارای خصائص و فضایلی هستند که متصف به قرآن است، خواست تا در فرازی از سخنان خود برای اعضای نوجوان توصیه‌هایی داشته باشند.

مدیرکل کانون استان سمنان در ادامه، محفل قرآنی را فضایی معنوی دانست و گفت: امید است در یک فرآیندی همه‌ی ما متولیان قرآن به سمتی حرکت کنیم که سواد قرآن و عامل به آن بودن را به‌نوعی هم تمرین کنیم و هم گسترش دهیم.

خدابخشی با بیان این‌که سواد قرآن داشتن و عامل به آن بودن فرد را به یک درجه‌ای از رشد و ارتقاء خواهد رساند، تصریح کرد: اگر در جامعه‌ای که پرخاشگری، غیبت، تخریب، بداخلاقی، فساد و...، کم‌تر و دوستی و اعتقاد به وحدت و امید و...، بیش‌تر است احساس می‌کنیم که خصائص قرآنی در جامعه در حال گسترش است و آن وقت است می‌توانیم بگوییم که به سمت قرآنی‌شدن در حرکتیم.

وی با اشاره به عضویت بیش از ۴۷هزار نوجوان در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری از مجموع ۱۲۰هزار نوجوان سراسر استان، تأکید کرد: با توجه به این‌که شخصیت‌سازی و فرآیند مرتبط با پرورش و تعلیم در این عرصه دشوار است، معنویت قرآن می‌تواند این مسیر را سهل و آسان کند و همان‌طور که مدارک تحصیلی به تنهایی سواد به بار نمی‌آورد، افزود: سواد آن چیزی است که فرهنگ رفتاری افراد در آن آشکار می‌شود بنابراین قرآن‌خواندن باید توأم با سواد قرآنی و رفتار قرآنی باشد.

مدیرکل کانون استان سمنان در پایان سخنانش اظهار داشت: بایست نوجوانان قرآنی تشویق شوند و فعالیت‌های‌شان روز به روز پر رنگ‌تر شود تا به اهداف والای امام راحل و شهدا که همیشه مدنظر دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ایران بوده و هست، برسیم.

گفتنی است؛ در این محفل قرآنی که مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه، حج و زیارت، نهاد کتابخانه‌های عمومی و جمعی از مسئولان شهرستانی حضور داشتند برنامه‌هایی مانند تلاوت قاریان برگزیده نوجوان، مولودی‌خوانی محمدمهدی مظفری عضو نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری دامغان، سرودخوانی گروه سرود مشکات، تقدیم لوح سپاس و هدیه به قاریان برجسته، قرائت اثر ادبی محمد عرفانی‌تبار عضو انجمن ادبی آفرینش کانون سمنان، اقامه‌ی نماز جماعت، ضیافت افطار و... اجرا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =