نشست نقد و بررسی کتاب«باغ زخمی»

اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، به مناسبت سالروز حماسه سوم خرداد، ویژه برنامه نقد و بررسی یک کتاب با محتوای دفاع مقدس را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در تاریخ 2 خرداد 1398، ویژه برنامه نقد و بررسی کتاب«باغ زخمی» (مجموعه شعر دفاع مقدس)در مرکز فرهنگی و هنری شماره سه کانون استان قزوین برگزار شد.

در این نشست، اعضای علاقه‌مند به فعالیت‌های ادبی مراکز فرهنگی و هنری شماره یک و سه و مجتمع قزوین در کنار معاون فرهنگی اجرایی، شماری از کارشناسان و مربیان ادبی کانون استان حضور داشتند.

نمایش قرائت تصویری قرآن مجید و سرود ملی، شعرخوانی، معرفی وقایع و ایام، معرفی شهید علی واعظی فرد (شهید یازده  ساله قزوینی که در خرمشهربه شهادت رسیده است)، قصه گویی «شهر من، خرمشهر »، نمایش نماهنگ آزادسازی خرمشهر و مسابقه از فعالیت‌های بخش اول این ویژه برنامه بود.

در بخش دوم «مهدی مردانی» کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون استان و شاعر سروده‌های کتاب«باغ زخمی» (که با مضمون دفاع مقدس است)، پس از گفت و گویی با مهمانان این مراسم، به پرسش‌ها و نقد اعضا درباره این کتاب پاسخ گفت.

مهدی مردانی شعر دفاع مقدس را فرصتی برای ادای دین

اهالی قلم به حماسه و ایثار همه مردم ایران در دوران جنگ تحمیلی دانست.

وی زبان شعر، را زبانی گویا و قابل فهم دانست که می‌تواند ارزش‌ها و همه حقایق تاریخ را از نسلی به نسل دیگر منتقل کند، پس می تواند در زمینه زنده نگه داشتن یاد و خاطره همه حماسه سازان دفاع مقدس، موثر باشد.

در پایان این برنامه، مهدی مردانی این کتاب را برای اعضا امضا و به آنها اهدا کرد.

گفتنی است، مهدی مردانی متولد ۱۳۵۷ در شهر قزوین است. اهالی شعر او را بیشتر به واسطه غزلهایش میشناسند. «مرگ قلابی ماهی‌ها» عنوان مجموعه شعری است از مهدی مردانی که در آن نزدیک به ۴۰ غزل و ۱۵۰‌رباعی از سروده‌های این شاعر در یک مجلد گردآوری شده کرده است.

مردانی تا به امروز چند کتاب مستقل شعر منتشر کرده است که از میان آنها می‌توان به پشت پرده ملکوت، پروازهای پرپر و عاشقانه‌های یک جهنمی اشاره کرد.

باغ زخمی مجموعه هشت سروده مردانی با موضوع دفاع مقدس است که فرید آمالی و غزاله صرافیان آن را تصویرگری کرده اند و به کوشش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین به سفارش و با حمایت مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسالامی استان در سال 1397منتشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =