نویسنده کتاب مشهور "فرنگیس": نوشتن، باعث آرامش می‌شود

جلسه ماهانه انجمن ادبی آفرینش اداره کل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه با حضور «مهناز فتاحی»، مدیرکل کانون استان کرمانشاه و نویسنده کتاب مشهور «فرنگیس» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، جلسه ماهانه انجمن ادبی آفرینش اداره کل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه با حضور «مهناز فتاحی»، مدیرکل کانون استان کرمانشاه و نویسنده کتاب مشهور «فرنگیس» برگزار شد.

در روز  پنج شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸ و در مرکز فرهنگی و هنری شماره ۲ کانون پرورش فکری کرمانشاه، اعضا و مربیان شاعر و نویسنده‌ مرکز سطح شهر کرمانشاه میزبان «مهناز فتاحی»، نویسنده کتاب مشهور"فرنگیس" بودند.

 در ابتدای این دیدار صمیمانه، «فاطمه ناظری» و «مژگان خوش طبع»، کارشناسان ادبی آفرینش‌های ادبی کانون استان کرمانشاه، ضمن خیرمقدم به شرکت‌کنندگان، به معرفی میهمان ویژه انجمن ادبی آفربنش پرداختند.

در ادامه جلسه، مهناز فتاحی، مدیرکل  کانون استان کرمانشاه و نویسنده مطرح کودک و نوجوان کشور به سخنرانی پرداخت.

فتاحی با معرفی آثارش، به نوشتن و چگونگی وارد شدن علاقه‌مندان به دنیای نویسندگی پرداخت.

نویسنده کتاب« قلب کوچک سپهر» گفت: نوشتن باعث آرامش می شود.

پدیدآورنده کتاب « دلم یک دوست می‌خواهد» افزود: توصیه من به شما بچه‌هایی که علاقه‌مند به نوشتن هستید، این است که قبل از نوشتن داستان، خاطره بنویسید، زیرا هرکسی قهرمان زندگی خودش است و در حقیقت، قهرمان داستان زندگی خودش محسوب می‌شود. شما می‌توانید قهرمان داستان خودتان باشید.

مدیرکل کانون استان همچنین گفت: خاطره‌ها، ماجراهای تلخ و شیرین زندگی همه ما هستند.

 مهناز فتاحی، نویسنده کتاب "فرنگیس" با اشاره به انتشار آثار مختلفش گفت: بعد از نوشتن خاطره به داستان می رسید. "دوستان عجیب پیامبر" از مجموعه کتاب‌های من است که در این کتاب‌ها، شخصیت‌های داستانم را عجیب و غریب انتخاب کرده‌ام. مثل ابر، ماه، مورچه،...

او همچنین افزود: هر چیزی که در جهان وجود دارد می‌تواند شخصیت داستان شما باشد.

این نویسنده مطرح کشور به علاقه‌مندان نویسندگی توصیه کرد برای وارد شدن به دنیای نویسندگی و نوشتن باید زیاد بخوانند تا با عناصر داستان بیشتر آشنا شوند.

او گفت: بچه‌ها! بخوانید و بخوانید و بخوانید و ...بنویسید. یعنی؛ چند برابر بیشتر از نوشتن، باید بخوانید و مطالعه داشته باشید.

در ادامه این جلسه صمیمی، اعضای شرکت‌کننده ، خاطره‌های تلخ و شیرین زندگی خود را بیان کردند.

همچنین در این جلسه، تعدادی از اعضای نویسنده کانون به خوانش آثارشان در حضور نویسنده مطرح کشور و میهمان انجمن ادبی آفرینش پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =