شرکت کارکنان کانون لرستان درجلسه تفسیرقرآن

آیت‌الله سیداحمد میرعمادی نماینده ولی‌فقیه لرستان درجلسه تفسیر قرآن ویژه ماه مبارک رمضان الگوخواهی را نیاز فطری بشر دانست و با تأکید بر این‌که انسان ذاتاً الگوخواه است، گفت: الگو لازمه رسیدن به کمال است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان: همزمان با شب های پرفیض ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر قرآن که توسط نماینده ولی ‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در مسجد بعثت خرم‌آباد برگزار شد، کارکنان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوان استان لرستان و مراکز خرم آباد حضوریافتند

آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، به تشریح الگو بودن پیامبر اکرم(ص) در آیه ۲۱ سوره احزاب با مضمون «لَقَد کانَ لَکم فی رَسولِ اللَّهِ اسوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَن کانَ یرجوا اللَّهَ و الیومَ الأخِرَ و ذَکرَ اللَّهَ کثیراً» برای بشریت اشاره و با ذکر این مطلب که پیامبر الگوی همه‌جانبه بشراست، اظهار داشت: پیام این آیه شریفه معرفی پیامبراکرم(ص)به‌عنوان اسوه و الگوست.
وی با ذکر این مطلب که در میان پیامبران حضرت محمد(ص) سرآمد همه پیامبران است، خاطرنشان کرد: خداوند متعال در قرآن‌ کریم آن حضرت را به‌عنوان الگو و اسوه معرفی کرده است.

آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که انسان در زندگی نیازمند الگو است تا آن‌را برای خود ملاک عمل قرار دهد، افزود: انسان در مسائل زندگی یا با مطالب علمی سر و کار دارد یا مطالب عملی به‌طوری‌که مطالب علمی نیاز به تعلیم دارد اما در مطالب عملی نیازمند الگوست.

نماینده ولی ‌فقیه در لرستان با تأکید بر این‌که انسان در مقام عمل نیازمند الگو است تا بتواند مطابق با گفتار و رفتار آن الگو مطالب را در زندگی پیاده کند، خاطرنشان کرد: اولین اثر الگو این است که الگو تعیین‌کننده مسیر زندگی است.
امام جمعه خرم‌آباد با بیان این‌که انسان کمال‌خواه است و به‌دنبال کمال می‌رود، اضافه کرد: انسان برای رسیدن به کمال نیازمند تجربه دیگران است و...

جلسه تفسیرقرآن با اهدای جوایز برگزیدگان مسابقه قرآنی به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =