گرامی‌داشت سال‌روز آزاد سازی خرمشهر در مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری مازندران

هم‌زمان با سال‌روز آزاد سازی خرمشهر، برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، سوم خرداد سال‌روز آزاد سازی خرمشهر، یادآور حماسه و رشادت رزمندگان اسلام در خلق حماسه‌ای بزرگ و ماندگار است و امروز سهم کانون پرورش فکری در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و حماسه رزمندگان اسلام به کودکان ونوجوانان بسیار اهمیت دارد.

برهمین اساس مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری مازندران با برنامه‌ریزی و  اجرای برنامه های متنوع فرهنگی ، هنری و ادبی تلاش کردند تا  گوشه ای از این روز بزرگ و رشادت ها و حماسه سربازان اسلام را به کودکان ونوجوانان امروز معرفی نمایند.

مربیان مراکز استان در برنامه «معرفی وقایع، ایام و شخصیت » که یکی از فعالیت‌های 40 گانه کانون است؛ به معرفی و تشریح حماسه آزاد سازی خرمشهر و معرفی شخصیت شهید جهان آرا و دیگر نام آوران پرداختند که اغلب با دعوت از راویان هشت سال دفاع مقدس و یا خانواده‌های معظم شهدا انجام شده است.

اجرای برنامه‌های متنوع مانند: قصه گویی و خاطره گویی، مسابقه، عطر افشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های معظم شهدای حماسه خرمشهر و بازید از موزه های دفاع مقدس بخشی از برنامه های فرهنگی مراکز کانون در شهرستان‌ها  بوده است.

در بخش هنری نیز مربیان کانون با برگزاری کارگاه‌های نقاشی،خوشنویسی، کارت پستال سازی، ساخت ماسک و شخصیت‌های کتاب، روزنامه دیواری، سفال‌گری، برگزاری ایستگاه نقاشی کودک ونوجوان، جشن پرواز بادبادک ها در سواحل دریا، اجرای برنامه‌های نمایشی و ... با زبان هنر؛ مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس را با اعضای کودک ونوجوان کار کردند.

برگزاری کارگاه‌های شعر خوانی، معرفی کتاب‌های مرتبط با آزاد سازی خرمشهر و دفاع مقدس نیز از برنامه‌های بخش ادبی مراکز کانون در سال‌روز آزاد سازی خرمشهر بوده است.

گفتنی است: در مراسم یادبود شهدای حماسه خرمشهر که در مزار شهدای ساری با حضور دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد؛ مدیر کل کانون مازندران و سایر کارکنان اداره کل و هم‎چنین مربیان و اعضای مراکز ساری ضمن حضور با آرمان های امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

در حاشیه این برنامه، کارکنان کانون به همراه اعضا مراکز ساری به عطر افشانی مزار شهدا پرداختند.

خاطره گویی مژده پاک سرشت کارشناس کانون مازندران که در زمان جنگ در خرمشهر زندگی می کرد یکی از برنامه‌های حضور بچه‌های کانون ساری در مزار شهدای مرکز استان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =