گرامی‌داشت ایام آزادسازی خرمشهر از سوی مراکز کانون سراسر کشور

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور ایام آزادسازی خرمشهر را گرامی داشتند.

فریبرز داراییبه گزارش اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مراکز کانون در استان‌های مختلف کشور طی برنامه‌هایی متنوع ایام آزادسازی و فتح خرمشهر را گرامی داشتند.

برنامه‌های انجام شده در مراکز مختلف کانون در گرامی‌داشت فتح خرمشهر به شرح زیر است:

بزرگداشت «روز ملی مقاومت ایثار و پیروزی» در آذربایجان شرقی

اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی، با برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی با حماسه رزمندگان اسلام در آزادسازی خرمشهر آشنا شدند.

کارگاه‌های کاردستی، نقاشی، کارت‌پستال‌سازی، پخش نماهنگ، معرفی ایام و وقایع، فعالیت‌های ادبی، کارگاه سفالگری، نمایشگاه عکس، دیدار با خانواده‌ی شهدا، غبار روبی مزار شهدا، معرفی کتاب با موضوع خرمشهر و دزفول، قصه‌گویی و معرفی شخصیت با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان از جمله برنامه‌های اجرا شده در مراکز کانون آذربایجان شرقی بوده است.

تکریم ایثار و مقاومت در مراکز کانون البرز

پخش نماهنگ، روخوانی کتاب، بحث آزاد، طرح ادبی، معرفی کتاب و معرفی شخصیت «شهید محمد جهان‌آرا» با برخی وقایع جنگ تحمیلی و وقایع عملیات بیت‌المقدس که در سوم خرداد ۱۳۶۱ منجر به آزادسازی خرمشهر شد از جمله برنامه‌های اجرا شده در مراکز مختلف کانون در استان البرز بود.

جشن پیروزی در کانون ایلام

ویژه برنامه «اختران خاکی»، غبارروبی مزار شهدا با حضور اعضای مرکز کانون و برگزاری نمایشگاه کتاب در سراب‌باغدر، اهدای کتاب و فضاسازی و همچنین جشن مدارس در مرکز کانون آبدانان، ویژه برنامه معرفی وقایع، شعرخوانی و ساخت ماکت خرمشهر در مرکز ایوان و کارگاه‌ نقاشی، معرفی کتاب و وقایع و خاطره‌گویی مراکز شماره یک و سه کانون در شهر ایلام از سوی مراکز مختلف کانون در استان ایلام برگزار شد.

گرامی‌داشت روز مقاومت در صفی‌آباد خراسان شمالی

طراحی و ساخت بیش از 8 نشریه دیواری از سوی بیش از 60 کودک و نوجوان دختر عضو مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در صفی‌آباد خراسان شمالی هم‌زمان با سال‌روز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت انجام شد.

گشایش کتابخانه درون مدرسه در بخش قره‌پشتلو استان زنجان

ششمین کتابخانه درون مدرسه‌ای کانون استان زنجان در روستای مشکین از بخش قره‌پشتلو زنجان با حضور مدیرکل، فرماندار زنجان، مسئولان قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان، بخشدار منطقه و رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر گشایش یافت.

«ایثار تا رویش» در کانون استان سمنان

نشست تخصصی «ایثار تا رویش» در آستانه‌ سال‌روز آزادسازی خرمشهر در مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری دامغان برگزار شد.

برگزاری نمایشگاه عکس «یاد یاران» در مرکز کانون میامی، ویژه برنامه «راویان خرمشهر» و برگزاری کارگاه بحث کتاب «تانک آرزوها» در مرکز شماره دو کانون شاهرود، نشست تخصصی «ایثار تا رویش» در مرکز شماره دو کانون دامغان، ویژه‌برنامه «مهمانی آسمان» در مرکز کانون مهدی‌شهر، ویژه‌برنامه‌ «فتح نور» در مرکز شماره دو کانون سمنان از جمله برنامه‌های مراکز کانون در گرامی‌داشت روز آزادسازی خرمشهر در استان سمنان بود.

هفته‌ «مقاومت و پیروزی» در سیستان و بلوچستان

ویژه‎برنامه‌های هفته‌ی مقاومت و پیروزی در مراکز فرهنگی‌هنری زاهدان، زهک، میرجاوه، نیمروز، هامون، سرباز، چابهار، ایرانشهر، زابل، خاش، بمپور و بزمان برگزار شد.

مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون در روزهای مقاومت و پیروزی با فضاسازی مرکز و برنامه‌های گوناگون، با هدف آشنایی اعضا با ادبیات پایداری و ارزش‌های دفاع مقدس، خاطرات روزهای حماسه و فتح را مرور کردند. معرفی وقایع، ایام و شخصیت نخستین فعالیت‌های مراکز برای اعضا بود و در ادامه قصه‌گویی، کاردستی، مسابقه، معرفی کتاب، برپایی ایستگاه نقاشی، شعرخوانی و نمایشگاه عکس از دیگر فعالیت‌هایی بود که همراه با اعضا انجام شد. در برخی مراکز نیز مربیان علاوه بر دعوت از جانبازان و شنیدن خاطرات دفاع مقدس از آنان همراه اعضا با حضور بر مزار شهیدان شهر خود و غبارروبی و عطر افشانی، با این قهرمانان، پیمانی دوباره بستند.

«نامه‌ای به یک شهید نوجوان» و «عبور از کارون» در استان قزوین

هم‌زمان با سال‌روز آزادسازی خرمشهر ویژه‌برنامه‌های مختلفی از جمله کارگاه نقاشی، شعرخوانی و فعالیت ادبی «نامه‌ای به یک شهید نوجوان» در مرکز شماره یک شهر آبیک و فعالیت معرفی کتاب «عبور از کارون» و کارگاه کاغذ و تا با عنوان «ساخت گل لاله و پلاک» در مرکز اقبالیه برگزار شد.

نمایشگاه مهرواره «از تبار باران» در کرمان

نمایشگاه تابلوهای دست‌ساز اعضای نوجوان مراکز کانون کرمان با موضوع شهدای شاخص استان و عنوان مهرواره «از تبار باران» هم‌زمان با سال‌روز فتح خرمشهر افتتاح شد.

کانون به عنوان کارگروه کودک و نوجوانِ دومین کنگره سرداران و ۶۵۰۰ شهید استان کرمان این مهرواره را در کنار دیگر بخش‌های این کارگروه یعنی جشنواره قصه‌گویی «راز ستاره‌ها» و نشست‌های تخصصی با نویسندگان دفاع مقدس برگزار کرده است.

دیدار مدیرکل کانون استان کهگیلویه و بویراحمد با خانواده شهید علی یارمحمدی

به‌مناسبت سال‌روز آزادسازی خرمشهر کبری اخلاقی‌نیا مدیرکل کانون استان کهگیلویه و بویراحمد با خانواده شهید گرانقدر علی یارمحمدی دیدار کرد.

وی در این دیدار نقش مربیان کانون را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین کودکان و نوجوانان مهم عنوان کرد و حرکت درمسیر اهداف و ارزش‌های والای شهیدان را از اولویت‌های کانون خواند.

در پایان این دیدار از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لوح تقدیر به خانواده شهید محمدی اهدا شد.

رونمایی از کتاب «شالیزار» در استان گلستان

هم‌زمان با سال‌روز نکوداشت آزادسازی خرمشهر کتاب «شالیزار» از سوی جمعی از اعضای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری گلستان در مجتمع فرهنگی‌هنری گرگان رونمایی شد.

همچنین مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان با مادران گران‌قدر شهیدان نیک‌پور و مظفری دیدار کرد.

بازخوانی حماسه‌ آزادسازی خرمشهر با شعار«ما پیروزیم» در استان گیلان

در استان گیلان نیز هم‌زمان با سال‌روز آزادسازی خرمشهر ویژه‌برنامه «بهشت جای توست، خرمشهر» در مرکز کانون تالش، برپایی نمایشگاه عکس از رویدادهای عملیات بیت‌المقدس، معرفی کتاب و آشناسازی کودکان و نوجوانان با شخصیت‌های تأثیرگذار دفاع مقدس و قصه‌گویی در مرکز کانون رشت، بازخوانی وقایع روزهای ایثار و مقاومت در مرکز کانون لشت‌نشاء، ویژه برنامه آشنایی افزون‌تر اعضا با اصول و ارزش‌های انقلابی و مرور سخنان امام خمینی (ره) و کارگاه ساخت «گل‌های لاله کاغذی» در مرکز کانون کومله برگزار شد.

روز ملی «مقاومت و پیروزی» در مراکز کانون لرستان

هم‌زمان با سوم خرداد سال‌روز فتح خرمشهر روز ملی «مقاومت و پیروزی» در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری لرستان برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری وادبی برگزار شد.

فضاسازی مراکز متناسب با این ایام، معرفی وقایع، معرفی کتاب، قصه‌گویی وکارت پستال سازی، غبارروبی گلزار شهدا، ساخت نشریه دیواری، برپایی ایستگاه نقاشی و ایستگاه ادبی با موضوع «مقاومت و ایثار»، از جمله این برنامه‌ها بود.

«معرفی وقایع، ایام و شخصیت» در استان مازندران

مربیان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران در برنامه «معرفی وقایع، ایام و شخصیت» که یکی از فعالیت‌های 40گانه کانون است؛ به معرفی و تشریح حماسه آزادسازی خرمشهر و معرفی شخصیت شهید جهان‌آرا و دیگر نام‌آوران پرداختند که اغلب با دعوت از راویان هشت سال دفاع مقدس و یا خانواده‌های معظم شهدا انجام شده است.

اجرای برنامه‌های متنوع مانند قصه‌گویی و خاطره‌گویی، مسابقه، عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های معظم شهدای حماسه خرمشهر و بازدید از موزه‌های دفاع مقدس بخشی از برنامه‌های فرهنگی مراکز کانون در شهرستان‌ها بوده است.

در بخش هنری نیز مربیان کانون با برگزاری کارگاه‌های نقاشی، خوش‌نویسی، کارت‌پستال سازی، ساخت ماسک و شخصیت‌های کتاب، روزنامه دیواری، سفال‌گری، برگزاری ایستگاه نقاشی کودک و نوجوان، جشن پرواز بادبادک‌ها در سواحل دریا، اجرای برنامه‌های نمایشی و... با زبان هنر مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس را با اعضای کودک و نوجوان کار کردند.

بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر در مراکز کانون استان مرکزی

به مناسبت سوم خرداد سال‌روز آزادسازی خرمشهر، اعضای مرکز فرهنگی هنری کانون شازند از ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شازند بازدید کردند.

همچنین مرکز فرهنگی هنری شماره یک ساوه برای پاس‌داشت این روز به یادماندنی و تاریخی برنامه‌های معرفی وقایع آزادسازی خرمشهر به جهت آشنایی اعضا با این روز مهم و تاریخی، معرفی سرزمین خرمشهر، شهر خون، شهر قیام، روخوانی کتاب «قمقمه آب»، معرفی کتاب «شهر بی خاطره»، شعرخوانی و هم‌خوانی اشعار کتاب «بر بال لک‌لک‌ها» و نقاشی برگزار کرد.

مراکز فرهنگی هنری شماره 5 اراک و مرکز آشتیان نیز با اجرای ویژه‌برنامه‌ای یاد و خاطره سوم خرداد را گرامی داشتند.

«بهشتیان کوچک» در استان همدان

25 نفر از اعضای دختر کودک و نوجوان مرکز شماره یک همدان در ایام مبارک ماه رمضان و سال‌روز آزاد سازی خرمشهر گردهم آمدند تا با اجرای برنامه‌های مختلف، برگی از دفتر خاطرات دفاع مقدس را ورق بزنند. این برنامه با معرفی وقایع و معرفی کتاب و شهید محمد جهان‌آرا آغاز شد و با بحث آزاد اعضا و مربیان ادامه پیدا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =