جلسه شورای فرهنگی با موضوع «ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب »و امداد فرهنگی

جلسه ی شورای فرهنگی با موضوع «ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب » و امداد فرهنگی در حوزه آسیب های اجتماعی خاص کودکان و نوجوانان در حاشیه شهر های استان

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان ،جلسه ی شورای فرهنگی استان با محوریت دو موضوع امداد فرهنگی کانون به خانواده های کم برخوردار در حا شیه ی شهرها و«ترویج فرهنگ مصرف بهینه ی آب »  در محل سالن اجتماعات کانون استان تشکیل شد. در آغاز جلسه جواد زاهدی مدیر کل کانون استان ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت مولی الموحدین امام علی (ع) و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همکاران با اشاره به فاجعه ی بسیار مهم کمبود آب در کشور بخصوص استان آذربایجانغربی گفت: آب مهم استت ،اما دراستان ما مهمتر.

ایشان افزود:  وجود دریاچه اورمیه و نقش حیاتی این نعمت الهی درکشور و اهمیت آن در اکوسیستم وظیفه ما را درمصرف بهینه ی آب دوچندان می کند .

وی اضافه کرد: احیای دریاچه اورمیه تنها راه گذر از بحران کم آبی است وافزود: نهضت فرهنگ سازی درست مصرف کردن آب به عنوان یک عنصر حیاتی باید از سنین کودکی آموزش داده شود و تاکید کرد: امسال کانون استان باید با یک برنامه ریزی مناسب و فرایند محور  این موضوع را دنبال کند .

آبسوران معاون فرهنگی استان، با اشاره به تشکیل کار گروه  ویژه ملی ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب و انتخاب کانون به عنوان یکی از اعضای اصلی این کارگروه در کشور به اهمیت نقش کانون درترویج و آموزش آن با استفاده از فعالیتهای شاد و جذاب در بین کودکان و نوجوانان تاکید نمود.

درادامه حاضرین نیز به ارائه نظرات  و پیشنهادات  خود در این زمینه  پرداختند.

در دومین دستور جلسه ،معاون فرهنگی استان به تشریح جزئیات در حوزه آسیب های اجتماعی پرداخت،  وبا اشاره به اینکه درسال گذشته در چند نقطه از سطح استان و در مناطق حاشیه نشین از طریق کتابخانه های پستی و سیار شهری و روستایی فعالیتهای خوبی در این مناطق اجرا گردیده ،امسال نیز قصد داریم تا برنامه های خود را به صورت فرایند محور تدوین و هر ماه گزارش آن را به معاونت فرهنگی ارسال کنیم .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =