کد خبر: 288379
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
محفل " آوای قرآنی " در مریوان برگزار شد

همزمان با ماه مبارک رمضان محفل قرآنی با عنوان" آوای قرآنی" با حضور 60 نفر از اعضای دختر کودک و نوجوان در مرکز مریوان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان، در این محفل قرآنی مربیان ضمن قرائت و روخوانی آیاتی از جزء سی ام قرآن کریم به تفسیر آیاتی از سوره های ناس وفلق پرداختند و ضمن بیان تاثیردعا و اهمیت آن به بحث و گفتگو در این زمینه با اعضا پرداختند سپس اعضا خاطرات خود را از افطار و سحری های ماه رمضان بیان نمودند.

این گزارش حاکی است، به همین مناسبت نشست ادبی با عنوان "ماه خوب خدا " در مرکز مریوان با حضور اعضای ادبی این مرکز برگزار شد که اعضا در این نشست ضمن ارایه آثار ادبی خود به خوانش این آثار پرداختند .

بنا بر این گزارش، ازدیگر برنامه های اجرا شده ماه مبارک رمضان در مرکز فرهنگی هنری شماره یک مریوان اجرای برنامه های قصه گویی ازقصه های قرآنی و معرفی کتاب داستان پیامبران بود.

این گزارش می افزاید: همزمان با لیالی پر خیر و برکت شب قدرنیزجشن شکوفه های قرآنی به مدت 2 روز در مرکز مریوان برای اعضای دختر و پسر این مرکز برگزار گردید که این جشن با هدف رشد و تعالی معارف دینی در اعضای کودک و نوجوان مرکز اجرا شد همخوانی قرآن کریم، اجرای تلاوت های زیبا از قاریان خردسال کودک و برنامه نیایش و دعا و تلاوت قرآن از حافظان خردسال کودک ، جشن تقدیر از اعضای کودک ونوجوان شرکت کننده از برنامه های اجرایی جشن شکوفه های قرآنی بود.

در فعالیت های قرآنی در ماه مبارک رمضان بود باید خاطر نشان شد در طول ماه مبارک رمضان برنامه های متنوعی جهت که هدف از اجرای این طرح آموزش قرآن و حدیث به اعضا و ایجاد علاقه به مقوله های خداشناسی و تقویت احساس قلبی اعضا و پرورش حس دینی ذکر کرد .

در طول ماه مبارم رمضان برنامه های متنوعی در راستای ارتقای معارف و شناخت دینی اعضا در قالب طرح " روزهای خوب خدا " برگزار گردید که این برنامه از ابتدای ماه رمضان تا پایان ماه مبارک ادامه دارد مربیان  با بهره گیری از روش های غیر مستقیم و آموزش مضامین دینی به اعضا زمینه مشارکت هرچه بیشترآنها را در فعالیت های اسلامی فراهم می سازند.

 برگزاری کارگاههای همخوانی قرآن، برگزاری کارگاههای آشنایی با حدیث در قالب مسابقه انتقال پیام و .... که از احادیث آموزش داده شده، برگزاری کارگاههای شعرخوانی با اشعاری با مضامین خداشناسی، برگزاری کارگاه های قصه گویی با قصه هایی از قرآن و یا قصه هایی از مضامین خداشناسی،برگزاری جلسات بحث آزاد با اعضای نوجوان مرکز با عناوین "احکام روزه داری / دعا و تاثیرات آن در زندگی/ نماز، تهیه کارت پستال باعناوین،" سفره های سحری و افطار" در قالب کارگاه کاردستی، برگزاری کارگاه ادبی با عنوان " خاطره نویسی از ماه رمضان "،معرفی کتاب هایی با مضامین دینی  و برگزاری کارگاهی با عنوان احکام ماه مبارک رمضان در مرکز شماره یک مریوان برگزار گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =