کد خبر: 288383
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
ضیافت خوبان

بیش از ۱۷۰ عضو مرکز فرهنگی هنری کانون قوچان در میهمانی آسمانی با عنوان«ضیافت خوبان»شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در ماه مبارک رمضان مرکز فرهنگی هنری کانون قوچان، در سه نوبت میزبان اعضای کتابخانه در ضیافت افطاری بود.

میترا شجاعی مقدم مربی مسئول مرکز با اعلام این خبر گفت: مربیان کانون ماه مبارک رمضان را فرصتی مناب برای تجربه‌ لحظات شاد، معنوی و منحصر به فرد می‌دانند و ما نیز  تلاش کردیم ضمن پرورش روحیه جمع‌پذیری و مشارکت، در این مراسم فلسفه‌ی روزه را به اعضای کتابخانه توضیح دهیم و به آن‌ها بگوییم روزه گرفتن راهی برای تقویت اراده خودمان برای انجام کارهای خوب و پرهیز از کارهای بد است.

حضور والدین در کنار فرزندانشان حس خوب با هم بودن در کنار خانواده را ایجاد کرد. در ضیافت افطاری ویژه اعضای دختر، هر کدام از اعضا یکی از دوستان خود را به این میهمانی دعوت کرده بود تا ضمن آشنایی با آداب میهمانی و میزبانی، فرصتی برای آشنایی آنان با کانون و فعالیت‌های آن فراهم آید.

اعضای پسر مرکز نیز در شبی دیگر بر سر سفره افطار میهمان مربیان مرکز بودند. اجرای مسابقه ضرب‌المثل‌ها در قالب پانتومیم و بحث آزاد درباره فواید روزه گرفتن و اهمیت معنوی آن از بخش‌های جذاب این مراسم بود که توسط مربی فرهنگی مرکز برگزار شد.

در سومین شب و در آخرین سفره افطاری نیز، اعضای کودک دختر با شور و اشتیاق وصف ناشدنی میهمان ویژه بودند. پیش از ضیافت افطار، اعضای کودک به شنیدن قصه رضوی «باران رحمت و ضامن آهو» نشستند که مربی فرهنگی مرکز با هنرمندی آن را روایت کرد.

اعضای کودک مرکز پس از شنیدن قصه‌های در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی شرکت کردند و برداشت‌های خود را از داستان‌ها در قالب نقاشی به روی کاغذ آوردند. شرکت در بازی محلی «حمام، حمام و انگشترم انگشتر» لحظات شاد و مفرحی برای اعضای کودک مرکز در کنار والدین‌شان خلق کرد.

شجاعی‌مقدم در پایان افزود: شرکت در نماز جماعت و مشارکت در برپایی سفره افطار علاوه بر آموزش غیر مستقیم آموزه‌های دینی و اخلاقی، اعضای مرکز را با مهارت‌های ارتباطی و مهارت‌های ضروری زندگی آشنا ساخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =