سوگواره « ردپای آفتاب» درکانون البرز برگزار شد

سوگواره استانی رد پای آفتاب،  ویژه ایام رحلت امام خمینی(ره)، معمار کبیر انقلاب،  در سه بخش فرهنگی، هنری و ادبی برگزار شد .

به گزارش روابط ­عمومی اداره کل کانون استان البرز، تمامی مراکز کانون استان،  در برنامه ویژه ­ای با عنوان «امام و کودکان» با اجرای فعالیت­های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی از جمله معرفی وقایع، معرفی شخصیت، شعرخوانی، قصه گویی و مسابقه وسرگرمی، سعی کردند تا شخصیت و زندگی امام خمینی (ره) را به نحو شایسته و  هر چه بهتر از پیش به کودکان ونوجوانان، معرفی کنند.

کارگاه هنری خوشنویسی با عنوان «هنر و اندیشه»

واحد هنری استان البرز نیز کارگاه ویژه خوشنویسی با عنوان «هنر و اندیشه » را برگزار کرد و علاقه ­مندان به این هنر، در این ویژه برنامه، غزلیات معمارکبیر انقلاب اسلامی ایران را با شیوه ­های جذاب و با خط خوش نوشتند.

از نکات برجسته این کارگاه می توان به حضور والدین، مربیان و اعضا در کنار یکدیگر اشاره کرد.

  مسابقه شعرخوانی«غزل آفتاب» 

واحد ادبی اداره کل  کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز هم ویژه برنامه ای با عنوان «غزل آفتاب»،  اجرا کرد ، هجده نفر از نوجوانان و چند نفر  از مربیان علاقه­مند استان البرز، مجموعه ای از غزلیات امام خمینی(ره) را که از قبل به مراکز ارسال شده بود را در کارگاه ­های شعرخوانی مراکز شعرخوانی کرده و  در بخش شعرخوانی ویژه برنامه سوگواره «ردپای آفتاب»، شرکت کردند.

  کتابخانه نوجوان مرکز مجتمع کرج، میزبان کودکان ونوجوانان علاقه­ مندی بود که غزلیات امام خمینی (ره) را به زیبایی خواندند.

در نهایت مریم کوچکی، کارشناس ادبی استان و مهتاب میرزاپور، مربی فرهنگی مرکز شماره ۲ کرج که داوری مسابقه را بر عهده داشتند، مریم شایعی، عضو نوجوان مرکز شماره  کانون۴ کرج، زینب چپر دار، عضو نوجوان مرکز شماره ۳ کانون کرج ،  مهدی یزدان پناه، عضو کودک، مرکز شماره ۲ کانون کرج و مبینا الوندی، عضو نوجوان مرکز شماره ۱ کرج  را برگزیدگان این مسابقه معرفی کردند.

خوانش صحیح اشعار، آشنایی با معانی و مفاهیم شعری از معیار­های داوری این مسابقه بود که با هدف آشنایی کودکان ونوجوانان با اندئیشه ­های والای امام خمینی (ره)، برگزار شده بود.

قاسم سلیمانی، سرپرست کانون استان البرز هم با حضور در بخش های مختلف این سوگواره، ضمن تشکر از تلاش­ های اعضا، مربیان و والدین، این حضور شایسته و همدلی را قابل تقدیر خواند و ابراز امیدواری کرد که کانون استان بتواند با اجرای چنین برنامه ­هایی هر چه بهتر و بیشتر از پیش به  تعهد  خود نسبت به  معرفی شایسته  بزرگان ایران اسلامی عمل کرده  و زمینه حضور خانواده ها در کانون را فراهم کند، سلیمانی هم چنین به برگزاری کارگاه­ های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی در تابستان امسال و  تلاش در جهت جذب اعضا قدیمی و فعال کانون در انجمن ها ، اشاره کرده  و با اهدا لوح تقدیر از شرکت­ کنندگان در این سوگواره،  تجلیل کرد.

مهری فلاح، معاون فرهنگی، اجرایی و جمعی از کارشناسان، مسؤولان و مربیان کانون استان نیز در این برنامه که روز پنج شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۸، در مرکز مجتمع اداره کل کانون البرز، اجراشد،  حضور داشتند.

لازم به توضیح است که در برنامه های مراکز، بخش­ های ویژه ای نیز، به معرفی  روز جهانی قدس و قیام ۱۵ خرداد و تاثیر ارزشمند امام خمینی(ره) در جهان اسلام اختصاص یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =