دوستی و هم‌دلی را با زبان شعر برای خردسالان روایت کردم

شاعر کتاب «بادبادکم به ابرها تکیه داده» که قرار است در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شود، دوستی و همدلی را از موضوع‌های مدنظر خود در سرودن اشعار این کتاب برای خردسالان بیان کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مریم هاشم‌پور از شاعران فعال در عرصه شعر خردسال و کودک و نوجوان است که پیش از این تجربه انتشار ۴ کتاب شعر را با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داشته است. جدیدترین اثر وی که قرار است از سوی کانون منتشر شود، «بادبادکم به ابرها تکیه داده» است.

هاشم‌پور درباره موضوع‌ها و قالب‌های شعری استفاده شده در کتاب شعر «بادبادکم به ابرها تکیه داده»، توضیح داد: این مجمموعه شامل ۱۰ شعر برای گروه سنی خردسال است که در قالب‌هایی چون مثنوی و چهارپاره سروده شده‌اند. در این اشعار موضوع‌ها و مفاهیم متنوعی مدنظر بوده که مورد علاقه خردسالان است.

وی ادامه داد: من در این مجموعه شعر به موضوع‌ها و مفاهیمی چون دوستی، هم‌دلی و مهربانی، البته نه به صورت مستقیم و با زبان شعر برای خردسالان، پرداخته‌ام. همچنین به موضوع‌هایی پرداختم که خردسالان با آن‌ها آشنایی دارند، موضوع‌هایی چون طبیعت و حیوانات.

هاشم‌پور با اشاره به این‌که «بادبادکم به ابرها تکیه داده» بیست و سومین کتاب شعری است که سروده، درباره تأثیرگذاری کتاب‌های شعر و داستان که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر می‌شود، اظهار کرد: کتاب‌هایی که از سوی کانون منتشر و به صورت گسترده در کتاب‌خانه و مراکز فرهنگی هنری کانون پخش می‌شود و به همین دلیل بیش‌تر در دسترس بچه‌ها قرار می‌گیرد.

این شاعر فعال عرصه شعر خردسال و کودک و نوجوان در پایان سخنان خود تأکید کرد: کتاب‌ها در کانون با سخت‌گیری بیش‌تر و همچنین کیفیت بهتری چاپ می‌شوند و به خوبی هم در دسترس بچه‌ها قرار می‌گیرند. این مهم‌ترین ویژگی کانون در چاپ کتاب‌های کودکان و نوجوانان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =