نشست تخصصی «مربی، کودک، خلاقیت هنری» در کانون استان تهران برگزار شد

مربیان کارگاه‌های هنری کانون استان تهران، در نشست تخصصی «مربی، کودک، خلاقیت هنری» با شیوه‌های نوین آموزش هنر به کودکان آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، نشست تخصصی مربی، کودک، خلاقیت هنری، با حضور ۶۰ نفر از مربیان هنری کارگاه‌های دوره‌ای در اولین هفته از خردادماه ۱۳۹۸ برگزار شد.

در این نشست تخصصی رضاعبدلی، مدرس باسابقه هنر کودک، به ارائه‌ی مطالبی پیرامون تربیت هنری و روش‌های پرورش خلاقیت در کودکان پرداخت و از اهمیت پاسخگویی به سوالات کودکان به عنوان رسالت اصلی والدین و مربیان کودک سخن گفت.

عبدلی در ادامه برای درک بهتر کودکان از دنیای پیرامون و یافتن اطلاعات روشن، روش‌های صحیح پاسخگویی توسط مربیان را برشمرد و  مطالعه و هدایت کودکان به سوی کتاب و یافتن پاسخ از کتاب‌های مرجع فرهنگنامه کودکان را یکی از روش‌های بازگرداندن پرسش به سوی کودکان معرفی کرد.

عبدلی در بخش دیگری از این نشست، تقویت پنج حس کودکان را امری مهم در فرآیند آموزش و تقویت هنر دانست و با توجه به این مسئله که آموزش هنر کودک دارای سه ضلع «مربی، والدین، کودک» است، از مربیان خواست والدین را به همراهی و صبوری در این راه دعوت کنند تا فرایند آموزش به درستی طی شود.

در بخش عملی این نشست، مدرس کارگاه با ارائه‌ی برخی سوالات کودکان همچون «چرا ستاره‌ها از آسمان نمی‌افتند، چرا وقتی باران می‌بارد خورشید خاموش نمی‌شود، گل‌ها چه می‌خورند و...» با اجرای فعالیت «بازی نقاشی» مربیان را با شیوه‌های نوین پاسخگویی در کارگاه های هنری آشنا کرد.

استفاده از عروسک و بردن سوژه‌های نقاشی به کارگاه هنر و تماشا و لمس آن توسط کودکان، ایجاد فضایی لذت‌بخش و مفرح و فضایی برای تجربیات تازه و پذیرش اشتباهات کودکان حین کار برای بروز خلاقیت از دیگر مواردی بود که در این نشست تخصصی به آن‌ها اشاره شد.   

در پایان مربیان حاضر در این نشست ضمن بیان پرسش‌های خود از مدرس، تجربیاتشان را در زمینه‌ی برگزاری کارگاه‌های هنری در مراکز کانون استان به اشتراک گذاشتند.

گفتی است نشست تخصصی «مربی، کودک، خلاقیت هنری» مربیان کارگاه‌های دوره‌ای مراکز کانون استان تهران با پخش فیلم مستند در رابطه با زندگی مرحوم توران میر هادی استاد برجسته‌ی ادبیات کودک ایران، در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون خاتمه یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =