کودکان کار میهمان سفره‌ی افطار مراکز کانون استان تهران شدند

مراکز شماره ۱۲و ۲۰ کانون استان تهران، با برگزاری مراسم مناجات و برپایی سفره افطار در شب‌های احیاء ماه مبارک رمضان، میزبان کودکان کم‌بضاعت و کودکان کار بودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، مراکز شماره ۱۲ و ۲۰ با برگزاری مراسم احیا و برپایی سفره افطار، تعدادی از کودکان کم‌بضاعت و کودکان کار را میهمان کردند.

بر اساس این گزارش مرکز شماره ۱۲ کانون استان هم‌زمان با آخرین شب قدر ماه مبارک رمضان، هشتاد نفر از اعضای کم‌بضاعت روزه‌دار و کودکان کار را به ضیافت افطار دعوت کرد.

در این برنامه «امیررضا باقری، کسری فرامرزی، میلاد دولتی و لیلا پژدهی» اعضای نوجوان به اجرای برنامه‌های متنوع پرداختند.

تلاوت قرآن کریم، معرفی آداب و اعمال شب‌های قدر، معرفی شخصیت امام علی (ع)، مسابقه، قرائت زیارت عاشورا به صورت دسته‌جمعی برخی از برنامه‌های این شب بود.

گفتنی است در ادامه، مربیان این مرکز با معرفی روز قدس، روز اتحاد و همبستگی مسلمین جهان، قبله‌ی اول مسلمانان را به اعضا معرفی کرده و با اجرای قصه‌گویی، انتفاضه‌ی کودکان فلسطینی را برای میهمانان کودک و نوجوان شرح دادند.

این ویژه‌برنامه که از ساعت ۱۹ عصر باهدف اکرام و اطعام کودکان و نوجوانان کم‌بضاعت روزه‌دار، آشنا کردن اعضا باسنت حسنه‌ی افطاری دادن و ایجاد همدلی و مهرورزی میان اعضا برگزار شد، با پذیرایی و صرف افطاری به پایان رسید.

همچنین مرکز فراگیر شماره ٢٠ کانون استان تهران، برای ٢٠٠ نفر از کودکان کار و اعضای با نیاز ویژه و دیگر اعضای این مرکز ضیافت افطار برپا داشت.

مربیان این کتابخانه‌ی کانون استان باهدف آشنایی کودکان و نوجوانان با مناسک دینی و ترویج همدلی و دستگیری از قشر آسیب‌دیده جامعه، اجرای برنامه‌های این شب را بر عهده‌ی اعضای نوجوان گذاشتند.

اجرای تواشیح اسماءالحسنی به شیوه زبان اشاره توسط دختران نوجوان، خوانش دسته‌جمعی دعای توسل، مداحی و شعرخوانی به مناسبت شهادت امام علی (ع) توسط اعضا نوجوان پسر از برنامه‌های اجراشده در این مناسبت بود.

همچنین اعضای نوجوان در لحظات دعا و نیایش تا اذان مغرب، به قرائت دعای ربنا و تلاوت آیاتی از جزء سی‌ام قرآن کریم پرداختند.

گفتنی است در پایان این مراسم، روز داران کوچک پس از اقامه نماز جماعت پای سفره‌های ساده‌ی افطار نشستند و روزه خود را افطار کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =